Under en längre tid har vi hört att vattenpumpen startat upp i en halv sekund 1 - 2 ggr per natt. Jag har jagat läckor i armaturer och ledningsskarvar utan att hitta något förrän jag uppmärksammar en liten vatten pöl på på marken rakt under utloppet från frostvakten. Några droppar kommer så sakteliga vilket tyder på att frostvakten stängd läcker något från den trycksatta ledningen från Shurflopumpen. Har länge misstänkt att denna pump tappar trycket men tydligen är frostvakten problemet.
Har någon upplevt samma problem med tryckfall på detta sätt. Jag har tidigare läst att detta kunnat lösas genom att sänka trycket från pumpen???????
Frostvaktens tätning skall väl ha en marginal för att klara en membranpump?
Finns det någon möjlighet att åtgärda problemet med läckande frostvakt? Ta isär?
Eller är det en ny som gäller och kanske inte problemet löst? ........En dyr rackare!
Har någon upplevt samma problem med tryckfall på detta sätt. Jag har tidigare läst att detta kunnat lösas genom att sänka trycket från pumpen???????
Frostvaktens tätning skall väl ha en marginal för att klara en membranpump?
Finns det någon möjlighet att åtgärda problemet med läckande frostvakt? Ta isär?
Eller är det en ny som gäller och kanske inte problemet löst? ........En dyr rackare!