• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thetford C403, kan den orsaka vattenläcka inne i husbilen?

RoffeN

HBK Medlem
Inlägg
208
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
Vi är nu ute på vår premiärtur med vår nya husbil. En Bürstner Marano-07. Första natten så stog vi med lite framåtlut. När jag skulle gå på toaletten framåt kvällen så klev jag i vatten. Det kom fram mellan sängen och badrummet. Kan det vara toaletten som är boven? Det är en Thetford c403 som har en svag spolning. Har läst om magnetventilen som krånglar. Men kan det vara den som orsakar inflödet av vatten i husbilen?
 

Bilagor

  • IMG_9813.jpeg
    IMG_9813.jpeg
    804,9 KB · Visningar: 137

RoffeN

HBK Medlem
Inlägg
208
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
Hej.
Jag skickar en pdf-fil med sprängskisser och reservdelsförteckning på ett flertal av Thetfords toaletter och luckor.
Jag tror inte det går att öppna den direkt men spara ner den som ett dokument så kan du öppna den sedan.

Mvh / Roland
Tack Roland :msn_thumbup:
Den är utskriven. Har du möjligtvis även till Thetford 403?
 

Sysk167

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
31099
Medlemskap
2024
Tack Roland :msn_thumbup:
Den är utskriven. Har du möjligtvis även till Thetford 403?
Denna borde väl duga? Lite otydligt kanske vilken modell det rör sig om. Men på sida nr 70 börjar C403 iaf.
(Det är inte så många sidor som man kan tro. Börjar på sida 66 & slutar på sida 86).
 

Bilagor

  • Spare part list C400.pdf
    1,4 MB · Visningar: 9

RoffeN

HBK Medlem
Inlägg
208
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
Denna borde väl duga? Lite otydligt kanske vilken modell det rör sig om. Men på sida nr 70 börjar C403 iaf.
Det är den jag har. Skillnaden mellan 402 och 403 verkar vara att 402 har en egen pump medans min, 403, har en magnetventil och använder den dränkbara pumpen i vattentanken.
(Det är inte så många sidor som man kan tro. Börjar på sida 66 & slutar på sida 86).
Suveränt :)

Tyvärr så stämmer inte riktigt nr på bilden med nr i listan. Det jag funderar över är nr 45 sid 70 som jag tror är nr 43 sid 72, vaccum breaker. Vilken funktion kan den ha?
 
Toppen