Ingrid o Pålle
HBK Medlem
Förra veckan och "nu" är vitt skilda saker, i varje fall av artiklar i media att döma.
Tycker de gjorde ett klokt val.
Pålle
Tycker de gjorde ett klokt val.
Pålle
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Tack för Ert inlägg. Kan Ni vara snälla ock dela Era erfarenheter från resan? Vad för slags restriktioner, andra hinder mötte Ni på vägen? Kanske även Er husbilsvän skulle vara villig att berätta om sina färska upplevelser från genom‐resan?Men varför vänder ni ? Vi ( gävlebor ) kommit till Santa Pola i förra veckan , idag kom en husbilsvän via samma rutt som ni till Santa Pola. Det verkar som Valenciaregionen vill begränsa trafiken under hallowenhelgen. Här kör Pola Park för fullt i helgen verkar det men på Bahia är det lugnt , glest , varmt och skönt.
Innan vi åkte bad jag campingen att skicka ett ”bokningsintyg” via mejl innehållande mina ID handlingar (pass nr) och med öppet ankomsdatum. Detta ingick i plan ”B” eftersom på den tiden inget land hade några restriktioner. När DK begränsade ytterligare områden från SE, då skrev jag ut våra boendeintyg från Skattemyndigheter, också plan ”B”, men detta sprack resedagen då även V.Götaland uteslöts för inresa, men, men, ingen kollade oss när vi passerade ”brospärren” som tur var.... Vilket typ av bokningsdokument har Ni presenterat?
Visst var det så att trådskaparen inte gillade långa litanior om hur dåligt det är med att åka söderut. Det måste väl även gälla de inlägg som prisar resor söderut och inte anser att sådana resor har någon som helst inverkan på coronaspridningen. De där stackars ledarna för nationer söder om Sverige som stänger ner och förhindrar resor verkar inte fatta nåt. Eller.Nej, jag måste faktiskt sticka ut hakan och göra mig ovän med alla som menar på att både vi och andra borde ha stannat hemma av ”hänsyn” till minskad smittspridning. Nej, vi gjorde helt rätt i att ge oss iväg eftersom det fungerar hur bra som helst i butiker, på gatan, på ställplatser och andra offentliga ytor. Och vad som är den riktiga anledningen till smittspridning (baserat på siffertal) är något vi bara kan spekulera om då ingen har facit i hand!
Göteborgs Posten skriver idag att smittspridning ökade drastiskt där vi bor, att folk struntar i det mesta och att nya regler har införts. Detta ska då relateras till vad vi har sett hela vägen genom Europa där alla hade andningsskydd och att allt var exemplariskt med att hålla avstånd m.m.. Det mest extrema såg vi idag då 3 st. mountainbike killar åkte MED andningsskydd på. Slå detta Göteborg!!! Nu njuter vi i solen på en ställplats med ytterligare en E skyltad husbil och massor familjer i parken där ALLA har andningsskydd som markering att ingen vill riskera att smitta någon annan.
JanneB, tack för en bra tråd som bygger på HBK resenärers upplevelser (reality rese-dokumentär i corona tider) och inte enbart på kvalificerade gissningar och tycken.
/ranko
PS. M är inte alls intresserad av att jag publicerar något på HBK utan ligger ute och solar. Ibland är hon sur på mig om jag ”sticker ut hakan”och höjer tonen, men, men, en dag kommer även jag att ”pausa” mina inlägg och kommentarer... DS.
Viruset förökar sej genom att ta sej in i "värddjurets" celler och där starta produktion av nya virus. Så någon förökning på ytan av munskyddet blir det inte. Problemet med munskyd är väl hanteringen av begagnade, det är ju högriskavfall, potentiellt. Handhygien och åter handhygien, aldrig ta med fingrarna på utsidan utan ny tvätt osv.ponera att det fastnar virus på dom som sen växer till och bidrar till smitta
Hej igen R och MNej, jag måste faktiskt sticka ut hakan och göra mig ovän med alla som menar på att både vi och andra borde ha stannat hemma av ”hänsyn” till minskad smittspridning. Nej, vi gjorde helt rätt i att ge oss iväg eftersom det fungerar hur bra som helst i butiker, på gatan, på ställplatser och andra offentliga ytor. Och vad som är den riktiga anledningen till smittspridning (baserat på siffertal) är något vi bara kan spekulera om då ingen har facit i hand!
Göteborgs Posten skriver idag att smittspridning ökade drastiskt där vi bor, att folk struntar i det mesta och att nya regler har införts. Detta ska då relateras till vad vi har sett hela vägen genom Europa där alla hade andningsskydd och att allt var exemplariskt med att hålla avstånd m.m.. Det mest extrema såg vi idag då 3 st. mountainbike killar åkte MED andningsskydd på. Slå detta Göteborg!!! Nu njuter vi i solen på en ställplats med ytterligare en E skyltad husbil och massor familjer i parken där ALLA har andningsskydd som markering att ingen vill riskera att smitta någon annan.
JanneB, tack för en bra tråd som bygger på HBK resenärers upplevelser (reality rese-dokumentär i corona tider) och inte enbart på kvalificerade gissningar och tycken.
/ranko
PS. M är inte alls intresserad av att jag publicerar något på HBK utan ligger ute och solar. Ibland är hon sur på mig om jag ”sticker ut hakan”och höjer tonen, men, men, en dag kommer även jag att ”pausa” mina inlägg och kommentarer... DS.
Undantaget AlgarveFick just nu information från en kompis som är med hb i Portugal....
F. o. m. Onsdag i nästa vecka så kommer restriktionerna i Portugal att skärpas.. Kan vara bra att ha i tanken ifall du är på väg dit...
Fr.o.m. onsdag. Tills något mera händerHur länge då?
Fr.o.m. onsdag. Tills något mera händer