Sv: Sovförbud i hamnarna på södra öland
Fortsättningsvis har jag fått ytterligare ett svar av Gustaf Öholm:
Hej igen och tack för dina intressanta länkar.
Ett klargörande till. Jag arbetar inte för/ anställd av kommunen. Ölands Turist AB är ett privatägt bolag.
Vi har helt riktigt ansvar för de bägge kommunernas turistinformation. I övrigt arbetar vi med destinationens turistiska utveckling. I den ser jag självklart er och era Husbilsvänner i framtiden. I min värld är ni en viktig och omtyckt målgrupp.
Det du skriver tar jag på mycket stort allvar och jag kommer att undersöka vad och eller vilka som hanterat denna fråga. Igen, jag arbetar för att alla skall bli väl mottagna på Öland och jag hoppas verkligen att ni inte ger upp.
Med vänliga hälsningar
Gustaf Öholm
VD
Ölands Turist AB
Visit South East Sweden
www.visitse.se
gustaf.oholm@visitse.se
+46 709 610601
skickat från min handdator
20 aug 2009 kl. 22.57 skrev Annette Seldén/N <
seldenphoto@telia.com>:
Hej Gustaf och mycket tack för ditt snabba svar!
Självklart förstår jag att du som tjänsteman på kommunen inte har fattat beslutet. Det är glädjande att höra att du inser det felaktiga i sådana här beslut. Att jag till att börja med kontaktade dig beror ju på att du ändå är turismens ansikte utåt. Jag ser fram emot att du vidarebefordar detta mail till berörda beslutsfattare och hoppas att de tar till sig av kritiken.
Jag är naturfotograf och besökte Öland för bara ett par månader sedan, en fantastiskt vacker ö. Eftersom jag kombinerar mitt arbete med min tid med familjen, är husbil det enda alternativet för mig, vi kan parkera på natursköna platser, och jag kan gå upp kl. 03.30 och fotografera utan att störa resten av familjen!
Titta gärna in på min hemsida (raderat av mig själv inför inlägget i HBK), där finns en del Ölandsbilder i galleriet under "Övriga Norden" .
Hör gärna av dig framöver, det vore intressant att få höra om beslutsfattarna tar till sig av kritiken, och om de förstår omfattningen av vad sådan här dålig reklam för kommunen innebär!
återigen, tack för ett snabbt och klargörande svar!
MVH Annette Seldén