• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Smileys

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Smileys

Menar du att smileyn ska vara väl utformad av skaparen eller att användaren av den ska vara väl utbildad, eller...? :confused:

//Roger
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Smileys

Önskemål har ju också framförts om att hålla vår konversation på en högre nivå än vad ex trettonåringar kan prestera, så jag försöker dra mitt "strå till stacken".

:twitcy::yes::wub::D

//Roger
Man ska inte förakta trettonåringar. Om ett halvsekel är det dom som ska gå i pension, och då är det dom som hackar på alla ungdomar för deras språkbruk.
Jag tror att vi alla vid något tillfälle blivit åthutade av någon "äldre som kan", för vårt språkval. Det är väl bara att acceptera att språket ändras hela tiden.
I dag är det smileys, och i morgon kommer antagligen många av oss att ta avstånd från ännu nyare kulturyttringar. Tror till och med att Greven, när barnbarnen sätter igång, kommer att förfasa sig.
När jag gick i skolan hade jag en gammal lärarinna som gjorde åt många röda pennor. Fanns det mer än ett "och" i samma mening, så blev det en markering. Hon lever fortfarande och har hälsan. Lite religiös är hon också, så jag har inte vågat fråga henne än om vad hon tycker om den nya psalmboken (kom 1986), för där finns det faktiskt en mening innehållande inte mindre än fyra "och".
Stilpoäng till den som kan ange psalmnummer och vers.
Nej det är nog bara att gilla läget och hänga med, för allting kommer att förändra sig. Sen går det alltid att diskutera om det blir bättre eller sämre.
Men jag läste en kul grej en gång:
En konservativ, är en sådan som klamrar sig fast, vid det som hans föräldrar förfasade sig över.
Calle
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Smileys

Den här tråden har jag totalt missat! Nu förstår jag på en del inlägg att mina inlägg måste framstå i dålig dager! Jag brukar ju nyttja smileysurvalet här till höger flitigt ibland!
För mig funkar det bra med smileys i mina texter, det är ju så att man ibland svävar ut lite och då är det kanon att ploppa dit en "gubbe" som förklarar lite mera.
För ibland kan det ju vara bra att använda t.ex :wink: denna som visar att det är inte så illa ment jämnt.
Hoppas bara att inte våra politiker och andra makthavare upptäcker smileys!!
I fallskärmsavtalen som dessa prominenta personer gödslar sig med så kanske
denna skulle nyttjas flitigt:cool:.
Sedan kommer avtalen ut till allmänhetens kännedom och då plötsligt så är denna populär:eek:.

Näää, föresten! Jag tror inte potentaterna har vett att = :eek:

Anders som :confused: "undrar" varför de gör på detta sätt!
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Smileys

Menar du att smileyn ska vara väl utformad av skaparen eller att användaren av den ska vara väl utbildad, eller...? :confused:

//Roger

Nej den ska korrekt visa ditt humör :mad::):(:confused:eller kanske vad du avser på ett korrekt sätt:aja::mat::wall::blabla::applaus: så ingen ska kunna misstolka vad du avser med smileysen och ditt textinnehåll , men ibland hjälper inget ............

OBS dessa smileys är bara ett exempel av vad jag menar med det jag skrivit ......bara så ingen tar illa vid sig och känner sig kränkt :D
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Smileys

Hmm Pitza å tårta älskar jag, mitt hjärta brister när min kära lämnar mig.
Fundersam blir jag över vädret, efter en kopp kaffe flörtar jag med kvinnan bredvid som blinkar tillbaka :D:D:cool::music-icon:

Var det rätt tolkat Greven

Gurra
ja förutom att kvinnan är en transvestit men du flörtar med den iallafall och sen är ni lyckliga för resten av dagen , kanske bjur du på en glass till kvällen åskmolnet hamnade tyvärr fel det skulle varit sist när du får reda på att det inte är en flicka ....:D
 
F

F.d. 8074

Guest
Sv: Smileys

En smiley kan säga mer än säkert 10 ord om den är välbildad :msn_pizza::msn_cake::msn_heart::msn_brheart::bye::quest::msn_lightning::msn_coffee::msn_wink:;)

Ja måste f.n ge mig på en gissning oxå vad det gäller Grevens smileymening tolkad av mig.

Greven äter pizza och tårta och har ett bra hjärta när han började men sen brister hjärtat pga fetmat och han dör, sen vinkar han bye bye till jordelivet en regnig dag och efter så blir det begravningskaffe men allt ses med glimten i ögat. :D
 
F

F.d. 8074

Guest
Sv: Smileys

Med andra ord slog huvet på spiken...haha, 1 poäng till mig då.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Smileys

Hmmm Vissa trådar lever länge denna verkar vara en sådan:music-icon:
Undrar varför :confused: :D

Gurra
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Smileys

Ja måste f.n ge mig på en gissning oxå vad det gäller Grevens smileymening tolkad av mig.

Greven äter pizza och tårta och har ett bra hjärta när han började men sen brister hjärtat pga fetmat och han dör, sen vinkar han bye bye till jordelivet en regnig dag och efter så blir det begravningskaffe men allt ses med glimten i ögat. :D

Man får nog säga att vi har fått en liten poet här i pastorns kyrka :D
 
F

F.d. 3232

Guest
Sv: Smileys

:yes::yes:Det är väl trevligt med en poet men själv röstar jag på Torgny Melins det är mina idoler.:D:D Lisbeth.
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Smileys

jag kör min mc i sakta gemak, o på bordet serveras det min älsklingsrätt, elefant file, äter så att hjärtat håller på att stanna, sedan tar jag mc o kör till en kompis som skall bjuda på ett par öl i sin husbil, men dörren har gått i baklås men som tur är så har jag en termos med varmt kaffe på mig o det känns riktigt bra, ölen står kvar i husbilen o jag kör hem igen.


påminner lite om hur skall det låta, fast det låter inget :rolleyes:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen