• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Smileys

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Smileys

Man måste våga brösta upp sig lite Magnus annars tar dom över dom små huliganerna .....känner du inte igen låten , Det var bättre förr.......:D:D
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: Smileys

Hej

Det är ju trevligt att ha startat en tråd som intresserar så många som nästan 2000 som läst här men där slutar väl det trevliga.

Att starta en tråd där det börjar att undras över om det inte finns bättre saker att skriva om det kan man väl ta men att som Stollen påstå att jag har en åsikt och skall till varje pris stoppa smileys vet jag inte var han fått ifrån jag ställde bara en fråga som jag och tydligen någon till ville ha ett vettigt svar på det kan man ju också ta men som Greven påstår att man har haft en dålig uppväxt med dåliga föräldrar där vettifan om inte gränsen går och sedan påstå att vi andra skulle vara hulliganer. Är dessa inlägg något som tillför något till HBK? Borde inte detta hamna under webarnas lupp??

Slutsatsen av detta blir återigen att en tråd spårar ur men detta är väl vad vi skall förvänta oss framöver med medlemmar som Stollen och Greven som sätter en ära i att håna och driva med övriga medlemmar.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Smileys

En enkel åtgärd om man är osäker på vad som menas med en smiley i ett inlägg
Citera och fråga, den som inte förstår smailisen kanske också har missuppfattar inlägget :wideeyed:

Sällan man ser någon ställa sådan fråga utan taggarna rasslar ut istället:cool: å så ä dä igång igen :rolleyes:

Hoppas inge missuppfattade mina tre gubbar

Gurra:music-icon:
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Smileys

Snälla RÖRIS.

Jag har väl endast påstått att Du får lov att ha din åsikt precis som jag får ha min!
Inget Annat!

Att Du kan misstolka något såpass är ett under i negativitet!!!

Jag håller med Ekan, det är allt dax att lugna ned oss Alla!
Jag tackar för mig! Röris jag lämnar dig och ev. inte användande utav Smilies helt och hållet Upp till dig!

Önskar du inte kommentarer i ämnet kanske du inte skall starta tråden!!!! :D

//MS :twitcy:
 
F

F.d. 3682

Guest
Sv: Smileys

Jag tycker smileys är jätteroliga. Känns som de är mkt harmlösa.
Lena

Jag håller med. Det är ok att använda smileys, men man bör inte förstöra sinnehållet i sitt inlägg med att använda för många. Lagom är oftast bäst.
Om man är tveksam hur man ska tolka en smileys, så tolka den åt det positiva hållet. Det är alltid bättre att tänka positivt än negativt. :)
Ha det gott.
Susanne








 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Smileys

En citering av Röris :

Slutsatsen av detta blir återigen att en tråd spårar ur men detta är väl vad vi skall förvänta oss framöver med medlemmar som Stollen och Greven som sätter en ära i att håna och driva med övriga medlemmar.



Mvh Röris

:confused::confused::confused: Vad menar du ? Är det okay att namnge oss och påstå att vi hånar och driver med er andra och sedan skriva under med med vänliga hälsningar är det okay att ösa skit över folk då ?????
Mvh Greven
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: Smileys

Hej grevan

Och dom kan varken förstå ironi ,humor eller att man driver med dom lite , eller smileys heller för den delen , troligtvis har dom haft en uppväxt där dom ej har fått någon kärlek el liknande från sin familj ..

Är det inte du som skrivit detta och sen kommer du och snackar om att kasta skit.
Vad vet du om min uppväxt eller någon annans heller

Att det sedan är undertecknat med mvh röris det kommer ju per aut. när man sänder in ett svar och det blir ju så aven denna gång så stör dig inte på det.
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Smileys

Enda skillnaden är att jag inte namngav någon , var du en av dom som kände sig träffade .......................... kanske ska man inte ha Mvh per automatik eftersom ditt svar då kan uppfattas som ett hån .
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Smileys

Jag gillar inte stängda trådar:cool: Bättre med en pekpinne här :D
En tråd som härsknar till kan vara intressant innan den härsknar, kommer det då en liten pekpinne här så rister det till lite och tråden tuffar vidare :D

Mvh Gurra
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: Smileys

Mitt sista inlägg i denna tråd

För lite mer än 4 dygn sedan ställde jag en fråga "Jag har ett problem med hur skall man tolka alla dessa smileys" och 54 inlägg senare är det ingen som ens har försökt att hjälpa till med detta.Den störst vikten i inläggen har handlat om man skall använda smileys eller inte och det var inte min fråga utan det gör man givetvis som man vill med. Och att allt kan misstolkas om man vill det finns det ju slående bevis på i denna tråd då det dras paraller på både hulliganer och hur medlemarnas uppväxt varit.

Så jag tackar för mig lika ovetande nu som för 4 dygn sedan ang. tolkningen av smileys.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Smileys

Nu förstår jag inte vad du menar , kan du utveckla dessa argument .:confused:
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Smileys

Röris.

I all trafik så glömde vi ju din fråga. Jag ber naturligtvis om ursäkt för att jag gjorde det.

Här kommer en länk till ett 10 poängs examensarbete med titeln Smileys roll i kommunikation mellan ungdomar över det digitala mediet gjort av Mette Fischer vid lärarutbildingen i Malmö. Det kan förhoppningsvis ge ett vetenskapligt/pedagogiskt svar på din fråga som breddar och fördjupar ditt kunnande i ämnet utöver det förhållandevis grunda opus som Gurra bidragit med länk till. :msn_ooooh:

http://dspace.mah.se/dspace/bitstream/2043/2091/1/examensarbete_ht05-ver3(1).pdf

Men du måste väl ändå hålla med om att vi har haft kul några dagar och att hjärtverksamheten under stundom har varit på topp. :D

//Roger
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Smileys

Önskemål har ju också framförts om att hålla vår konversation på en högre nivå än vad ex trettonåringar kan prestera, så jag försöker dra mitt "strå till stacken".

:twitcy::yes::wub::D

//Roger
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen