• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Smileys

Status
Stängd för vidare inlägg.

röris

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2025
Sv: Smileys

Hej hajen

Du undrar om det inte finns något bättre att skriva om än smileys då måste man ju undra varför man gör ett inlägg i en sådan tråd. Vidare kan ju nämnas att nu har detta ämne visats fler gånger än det sista medelandet som kom från vår ordförande och då kan man väl snacka om ironi.

röris

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2025

Hej hajen

Helt riktigt det har inte jag heller men jag tror nog de flesta som läser denna tråd förstod att jag menade det som Carina skrev den 19 mars i Information från styrenlsen.

Senast ändrad:
F

F.d. 12156

Guest

Jag har fått mig en tankeställare när det gäller smileys efter inläggen här, fast att jag själv använder det ibland som ex när jag retas med Bonzo ang hockey sm.
Jag vet att han tål det men alla förstår kanske inte att detta är till enbart honom.
Denna tråd gav mig ngt i alla fall, ja man skall nog tänka till lite extra innan man använder smileys./Susanne

Du ska inte vara rädd för att använda smileys :)för om det inte var meningen att använda dom så hade dom inte funnits .:)
Alla tycker tyvärr inte att smileys ska användas till text utan folk får då en chans att tolka saker som dom vill , detta kan vara en form av att man inte vill ta till sig den sinnesstämning som du med smileysen försöker avbilda ;),
däremot så kanske inte alla förstår att det är någon speciell person du skojar med när du skriver på ett stort forum utan alla antar att dom är mottagare av ditt meddelande .:)
ibland förstår folk vad man menar ibland vill dom inte ....................................
Fortsätt skriva smileys du

F

F.d. 12156

Guest

Smileys är kanon dels kan dom visa sinnesstämning :)Glad t ex, plus att det går med dom att visa att man skojar :Dt ex sedan är det upp till mottagaren att vilja förstå vad som skrivs ;).Tyvärr hjälper inga smileys i världen om denne har bestämt sig för att inte förstå vad som avsågs med meddelandet :confused::confused::confused: . Men sådana människor kommer alltid finnas :( .

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Hooopppsselihoppsan...

Å' så slank det in en "stolle" till, :wub: bland flera andra här på forumet... :D

Om det finns bortåt 7000pers. här på forumet som kan kommentera/diskutera
"under markisen" så kommer vi helt naturligt att se olika personligheter reflektera över olika ting,
inget allvarligt eller mer konstigt i detta än att det finns personer inom våra arb. kretsar som sticker ut åt ena eller andra hållet...

Här på forumet är det "bara" så mycket enklare, utan personlig kontakt, att "tycka" till om saker och ting.
Det viktigaste är väl att vi till sist och syvens kan lösa upp trångsynthet och i vissa fall udda åsikter, som kanske passerar ramen för sunt förnuft? :eek:

Ang. Smilies... ;) Jag tycker att de fyller en funktion i förmedlandet av Min sinnesstämning vid det tillfälle som jag skriver ett inlägg.

Å jag måste skriva detta oxå... :rolleyes: Hohohoh..;)
Jag är född i en av de sista generationerna, som när jag växte upp, fick mig en "duving" av läraren alt. av grann "gubben" när jag gjort något "korkat"... :(
I efterhand, kanske inget fel i det, men det sved vid tillfället... ;):D

"Duvingar" har på gott och ont försvunnit... Finns Modernare sätt att hantera åsikter/tillrättavisningar på ;):D:p
Tyckandet om Smilies vara eller inte; är en generationsfråga som kommer att "försvinna" med tiden...

I min egen trångsynthet kanske jag bör förtydliga;
Har vi ett spann på bortåt 50-60års skillnad här på forumet, kanske vi bör sitta på en viss portion tålamod ang Smilies, udda inlägg m.m.
Precis som jag önskar att Du som läser detta, mitt inlägg och kanske nu skakar på Ditt huvud har! :D;):angel: Fare comments, Ok, but undersluggers, går bort!

All information are not ment to be judged by All people, at All time...
a025.gif
(Helt eget ordspråk ;))

Jag önskar det fanns mer Kärlek i Världen!.. (F-n, jag börjar ju bli poetisk... :wub:)

Å andra sidan, ett inlägg med undran om: "Det här med Smilies" och hur det kan/skall tolkas, kan ju oxå misstolkas... :wall:

Nä... Dax å' stoppa in huvudet i sköldpaddeskalet igen i väntan på; fler underbara frågor och behjälpliga teknikinlägg ang. husbilar... :D
Tills dess, Lev väl, sov gott och var rädda om varann! :yes:

//Magnus

röris

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2025

Hej Stollen

Å andra sidan, ett inlägg med undran om: "Det här med Smilies" och hur det kan/skall tolkas, kan ju oxå misstolkas... :wall:

Skulle vara oerhört tacksam om du ville förklara vad du menar med detta??

Senast ändrad:

Battling

HBK Medlem
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
805
Medlemskap
2025

Tack röris för en mycket bra tråd!

Hade själv tankar på att starta upp den - du hann före.
För egen del så tror jag att jag går miste om en hel del BRA information p g a att jag alltid scrollar förbi inlägg som är nerlusade med smileys, ställer mig frågan: Är behovet så stort av att behöva "synas" eller?

En sak till: Husbilsrelaterat, Jaa tack!

Jag tar det en gång till - Tack röris!

/Battling

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Hej

Skulle vara oerhört tacksam om du ville förklara vad du menar med detta??
Den smileys ovan tolkar jag som förbannad,arg./susanne

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Någon enstaka smily är inte störande men när de blir så många som i ditt senast inlägg Stollen tycker jag att inlägget förlorar i läsbarhet. Det kan väl knappast vara din avsikt, att minska läsbarheten, eller?

F

F.d. 2692

Guest

Håller med stollen att det är en generationsfråga. Då vi i HBK har ett brett spann åldermässigt, får vi väl tänka efter lite på hur pass man ska använda smileys.

Det är ju även hur seriöst ämnet är som ska avgöra hur man använder dom.

Själv klämmer jag dit en då och då för att enkelt visa min sinnesstämning. :)

Nu ska jag fortsätta att jobba. :mad:

F

F.d. 7569

Guest

:wall:

I stollens sammanhang ovan så tolkar jag den som frustration över att allt kan misstolkas bara viljan finns.

//Roger

Senast redigerad av en moderator:

röris

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2025

Hej

Att behöva visa sin sinnesstämning då finns det ett mycket enklare sätt.

Att bara skriva på denna sida när man är på bra humör och de dagar som är sämre och man är förbannad då är det bättre att låta bli att skiva det tror jag man mår bättre på och slipper ångra något efteråt.

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Äsh...

Gott Folk, jag var "lite" utmanande i mitt inlägg, använde medvetet några extra Smilies på gott och... (F'låt)

Men Röris, det är ingen (hoppas jag) som försöker ta ifrån dig Din åsikt, tyck du precis vad du vill om Smilies, de kommer inte att försvinna!
Kan jämföras med de som ägde/körde häst & vagn när automobils presenterades. Om du nu hänger med i svängarna?

Å Susanne, Roger slog huvudet på spiken gällande denne: :wall: Tack Roger!
Så allt går att misstolkas, bara viljan finns! Oppsss.... No comment...

Vissa tycker att kaffekoppen är halvfull andra tycker samma kaffekopp är halvtom, gäller generellt vår livssyn...
Vi kan tolka saker positivt, om vi så vill, eller precis tvärtom, om vi så vill... Valet är helt fritt!

Åter igen, om jag själv kan hålla mig till ämnet, Smilies är i stora drag en fråga om generations skifte...
Sedan finns det ju de människor som aldrig slutar att vara Nyfikna och vill lära sig nya ting hela livet, de lever oftast längre... De håller liksom huvudet "vaket och öppet"

Så, än en gång, Förlåt för ett kanske för skämtsamt inlägg mitt i allvaret, Smilies.. Hohohoh...
Tolkningsfrågan är upp till var och en.

Bästa Kära HBK Kollegor!
En annan sak, inlägg och skrift här på forumet, behöver inte alls överensstämma i min uppfattning av hur en person är i "Verkliga" livet!
Vi kanske inte skall lägga så mycket lager på vissa saker och ting för allas vår egen trivsel

Ha nu en trevlig kväll och reta inte upp Er förmycket, det äter bara energi :)

Tjohopp, Magnus

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Varför skall det vara så förbannad roligt att reta upp folk bara för att man kan dölja sig bakom en pseudonym? Visst är det bra om man har barnasinnet kvar men inom vissa gränser! Vissa inlägg ser ut att vara författade av trettonåringar.

Senast ändrad:
F

F.d. 12156

Guest

Nu får du skärpa dig Stollen .:D Det är faktiskt så här ....... i denna klubb finns ex antal gnällspikar som är totalt befriade från humor . Och dom kan varken förstå ironi ,humor eller att man driver med dom lite , eller smileys heller för den delen , troligtvis har dom haft en uppväxt där dom ej har fått någon kärlek el liknande från sin familj ........:D vad vet jag som skapat denna traumatiska händelse för dessa personer ......
Detta ni gnällspikar behöver ni inte missta er på , bara att läsa innantill så vet ni vad jag menar , det här går inte att misstolka ........lyckas ni med det då vet jag inte vad jag ska skriva för att få er förstå ...............bara för att göra det enkelt för er ser ni inte skillnad på dessa två så köp nya glasögon vid nästa löning.......:D eller :mad: två olika sinnes stämmningar .....

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Hahahaha!

Greven, ingen kan ta ifrån dig att du har en Riktigt Sjuk Humor! :wink:

Jösses, You dropped the bomb! å' ja bara en liten kinapuff...:p

Ja, ja... Vilket som är detta ett trevligt forum!
Med gnällspikar, matlagare, hundägare, motorcyklister, Husbilsentusiaster m.fl.
som faktiskt då och då använder en Smilie!!!!

Hohohohoh!
Jösses... Ja, ja... Alla är vi inte lika...
Hur var det nu med kaffekoppen?

Sleep well Greven, Mvh. Magnus

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen