Sv: Smileys
Hooopppsselihoppsan...
Å' så slank det in en "stolle" till,
bland flera andra här på forumet...
Om det finns bortåt 7000pers. här på forumet som kan kommentera/diskutera
"under markisen" så kommer vi helt naturligt att se olika personligheter reflektera över olika ting,
inget allvarligt eller mer konstigt i detta än att det finns personer inom våra arb. kretsar som sticker ut åt ena eller andra hållet...
Här på forumet är det "bara" så mycket enklare, utan personlig kontakt, att "tycka" till om saker och ting.
Det viktigaste är väl att vi till sist och syvens kan lösa upp trångsynthet och i vissa fall udda åsikter, som kanske passerar ramen för sunt förnuft?
Ang. Smilies...
Jag tycker att de fyller en funktion i förmedlandet av
Min sinnesstämning vid det tillfälle som jag skriver ett inlägg.
Å jag måste skriva detta oxå...
Hohohoh..
Jag är född i en av de sista generationerna, som när jag växte upp, fick mig en "duving" av läraren alt. av grann "gubben" när jag gjort något "korkat"...
I efterhand, kanske inget fel i det, men det sved vid tillfället...
"Duvingar" har på gott och ont försvunnit... Finns Modernare sätt att hantera åsikter/tillrättavisningar på
Tyckandet om Smilies vara eller inte; är en generationsfråga som kommer att "försvinna" med tiden...
I min egen trångsynthet kanske jag bör förtydliga;
Har vi ett spann på bortåt 50-60års skillnad här på forumet, kanske vi bör sitta på en viss portion tålamod ang Smilies, udda inlägg m.m.
Precis som jag önskar att Du som läser detta, mitt inlägg och kanske nu skakar på Ditt huvud har!
Fare comments, Ok, but undersluggers, går bort!
All information are not ment to be judged by All people, at All time...
(Helt eget ordspråk
)
Jag önskar det fanns mer Kärlek i Världen!.. (F-n, jag börjar ju bli poetisk...
)
Å andra sidan, ett inlägg med undran om: "Det här med Smilies" och hur det kan/skall tolkas, kan ju oxå misstolkas... :wall:
Nä... Dax å' stoppa in huvudet i sköldpaddeskalet igen i väntan på; fler underbara frågor och behjälpliga teknikinlägg ang. husbilar...
Tills dess, Lev väl, sov gott och var rädda om varann!
//Magnus