F
F.d. 1470
Guest
Sv: S.r husbilar i Malmö
Tack men tror inte det händer mig igen, däremot trådskaparen. Och importförsäkringarna bara trafikförsäkringar, jag ville ha en full försäkring för den tillfälliga registreringen, vilket även avslöjade att fordonet var i Sverige..
Anders
Vet inte vad du är ute efter för fakta mer än att du blev nekad. Men som jag skrev så kunde jag utan problem teckna en 30 dagars importförsäkring på min bil bara genom att uppge chassienummer och lite andra tekniska detaljer runt bilen.
Var bilen befinner sig vet inte försäkringsbolaget och någon direktinsyn i vägverkets databas/register för ursprungskontroller är jag ganska säker på att dom inte har.
Tror det föll på att du självmant berättade att den redan var "importerad" och stod här hemma. Då blev det plötsligt komplicerat för handläggarna.
Se det som ett möjligt tips om du skulle hamna i samma situation igen.
Tack men tror inte det händer mig igen, däremot trådskaparen. Och importförsäkringarna bara trafikförsäkringar, jag ville ha en full försäkring för den tillfälliga registreringen, vilket även avslöjade att fordonet var i Sverige..
Anders