• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Provkörning på gräsmattan

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Provkörning på gräsmattan

Hej Aake!
Tack för svaret. Nu förstår jag varför du är garderad. Min fråga om det där med uppvärmningen av hytten och värmepakeet där beror på att jag spanat in hur Fiat löst det på sina svensksålda bilar. De har ett extra värmepaket under förarstolen vänt antingen framåt eller bakåt beroende på modell.

Men det blir ju en ganska liten volym i din hytt med stängd dörr. Så det är nog bra som det är.
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Provkörning på gräsmattan

Tack för det aake. Visst kan det blixtra till här nere också. Jag har deltagit i organiserad konvojkörning på E6 söder om Malmö. Vi körde i en plogad korridor, enkelriktad trafik, med särskilda uppsamlingsplatser. Tiderna meddelades i lokalradion, eftersom alla försök till tidtabeller snöade igen. Det var som sagt enkelriktad trafik, med bandfordon och plogbilar i täten, ändå fastnade vi ibland. Drivorna var upp till 4 meter höga.

Jag har också suttit fast på en sönderregnad camping i Alsace. Fiaten bara grävde ner sig i gräset. Fick hjälp av en dansk 4 x 4 Jeep att komma loss. Han drog även loss bakhjulsdrivna bilar. (Ett tips när det verkar lurt är att alltid ställa sig så att man backar ut från gräsytan, vid framhjulsdrift. Eller ännu heller, stå kvar med drivhjulen på någon hård yta.)

:-/<rister

Och ett tips att komma loss båda med person/husbil:
använd gummimattorna ni har på golvet. Dom är kanon att lägga framför
de drivande hjul. Har flera gångar använd dom för att komma loss i snö eller gräs etc:)
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Provkörning på gräsmattan

Mikael

Som du kan se på denna bild så följde det med två sandbleck vid köpet, fästa med snabbfästen i stegen baktill på bilen. Men eftersom bilen tar sig fram i djupsnö utan hjälpmedel och jag inte kör i öknar så lämnar jag sandblecken hemma tills vidare.

IMG_0386%20(Large)[1].jpg

aake
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Provkörning på gräsmattan

Aake

Din husbil är mega Cool :cool:
Om man inte vet lite om husbilar du inte ser det - dolda styrka - Tuff Stuff.

Jag är glad att den professionella isoleringen bekräftar min inredning.
Jag tror att du kommer ihåg. :)
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Provkörning på gräsmattan

kan bara hålla med BredoMobil ,den är det ultimata gärna lite mera bilder,om du vill,,mvh håkan
 
Toppen