Sv: Plikttrogna Poliser
Min dotter Anna hade köpt däcken "jättebilligt" av en kompis och som sagt så är man färsk med bil och har haft tur och fått jobb, lägenhet så är ju självklart ekonomin ytterst begränsad!
När jag monterade däcken på bilen åt flickan så fick jag tom krava lite i innerskärmarna för att det skulle gå "fritt"
Tanken med mitt inlägg var lite åt hållet "hellre fria än fälla". Om jag hade varit Polis så skulle jag naturligtsvis läxat upp personen i fråga och sedan byggt upp en positiv ton för att få den fortkörande lilla damen att tänka sig för nästa gång!
Hon jobber ju som sagt på en Preemmack i Ljungsbro som ligger lite avsides till och där är det inte ovanligt med besök av "storklädda" personer som storstjäl både i butik och från pump!
Så min Bensinmacksdotter är lite besviken faktiskt. Hon gnällde inte på boten utan skrev på när de förklarade hur de hade mät hastigheten på hennes framfart!
Så det är nog mest jag som tycker att man hade kunnat agerat lite annorlunda och i långa loppet tjänat på det..................
I mjölby har vi en Polis som har tagit det som en livsuppgift att jaga bilar med små nummerskyltar (självhäftande) och bilar med tonade rutor!!!!!
Han gör ju inga fel men ändå.
Han tog mig mitt i stadscentrum med blåljus och behandlade mig som skit.
Orsaken var att han tyckte att min bil hade för "svarta" rutor som han sa.
Jag förklarade att det är en orginaltoning, men det trodde inte han på utan försökte pilla och pilla för att se om det var nåt egen toning.
Det var ju orginal och då sa han att jag skulle prata med Skodafabriken förså här får det ju inte se ut.....sa den gode polismannen!
När jag påpekade att hans Polisvolvo har ju minst lika mörka rutor så blev svaret............jamen, det är ju en Volvo
Jag blev iaf anmodad att uppsöka bilprovningen för att de skulle kolla ytterligare på min sk. toning.
Han skulle ringa och kolla så att jag verkligen åkte dit..........så jag åkte till bilprovningen och sa hur läget var! Ett gapskratt och sedan var det bara att åka!
Ibland så undrar man lite!
Jag har den största respekt för våra Svenska poliser och tycker att det är synd att nån eller några kan förstöra för ryktet för en fin yrkeskår!
Anders som inte är ett gott fördömme för döttrarna!