Sv: Peugot J5 Alpha Jet 540-89
En vecka sedan op av gallsten, var lite jobbigare än tänkt för både kirurg och personal, tog dubbla tiden och fick dubbla budskap eftersom det var ett team som jobbade mellan fyra ingångshål.
Den ena sade efteråt att gallblåsan som de tog bort var inflammerad vilket jag trodde själv eftersom jag haft ont och det kändes som feber i kroppen, den andra sade att allt gått bra och det tagit längre tid men varför fick jag inte veta men någon inflammerad gallblåsa hade jag inte!
Som jag mådde efteråt så är jag benägen att tro den första.
Har ju inget med bilar att göra men det brukar vara likadant med verkstäder olika budskap hela tiden senast med min Clio som efter ny olja och oljefilter plus en billig RVS-behandling går tystare i motorn så jag börjar glömma växlarna ibland och är inte helt säker på om motorn går när jag har stannat.
Bränsleförbrukningen har också gått ned lite, skulle nog vara snålare om det inte vore för däcken.
Har fått lite ny kraft och fått min mellanvägg bakom passagerarstolen monterad, blev ganska bra så nu har jag ett bra hörn att sitta i med en kudde bakom, blir även bättre utan drag när jag ska sova.
Då passade inte mitt gamla täcke som jag haft som isolering till hytten och som var bra men lite kallt i minusgrader och bara punktvärme igång pga lite el.
Hade ju tänkt montera ett termotäcke men det blir lite väl bylsigt och sen hade jag ju uppdaterat det gamla med ett vinylfönster vilket var bra för att kunna se framåt.
Jag fick nu kapa det gamla eftersom det skulle passa till den nya mellanväggen sedan ska det ligga i ett tättvävt påslakan som gör att det blir ganska tätt, eftersom täcket nu blev kavadratiskt kunde jag få in det i påslakanet vridet 90 grader.
Det förenklade en hel del eftersom påslakanet också måste kapas och den delen kommer att ligga mot golvet så det behöver inte se perfekt ut.
Sedan ska det hela sys ihop med varandra man ska alltså inte kunna ta ut täcket, och så ska kardborrband sys fast.
Under min vinterfärd så uppskattade jag att täcket var monterat även under dagtid för att minska draget från bodelen men det var snålt tilltaget men nu har jag tagit höjd för det problemet så det ska kunna vara på plats även under körning utan problem men det blir förståss ingen perfekt passning när man skjutit fram förarstolen
Blir ju lite mixter med att få uppskuret av påslakandet och påsytt så att plastrutan blir synlig.
Det kommer att bli varmare snyggare och enklare nu att stanna över natt inte mycket att mixtra med, matchade färgen hyfsat med inredningen.
Det får inte vara för rörigt med färger i ett litet utrymme blir ganska jobbigt i längden.
Fick lite jobb med mitt bord som jag lade galon som skinnimitation på, spraylimmet har blivit mjukt över tiden och kanterna krullar upp sej, samma med mitt soffbord inne och olika spraylim.
Det var bara att dra av galonet och tvätta av bordet så var det som innan, jag misstänker att mjukgörningmedlet i galonet påverkat limmet så att det blivit upplöst.
Så bordet måste jag fixa innan/om jag åker om några veckor, var ju väldigt bra med skinnimitation såg snyggt ut och saker stod kvar där man ställt dom.
Fåtöljen har jag bara tagit av underedet på men jag är lite tveksam om just den passar in och om jag monterar så blir det svårt att komma åt stuvutrymmet under bänken inifrån hade bekymmer att få in cykeln där utifrån. Ska testa så fort jag kan.
Måste nog köpa en skarp version av IGO navigation, har ju en test variant av IGO primo men med lite gamla kartor fast vad jag vet är det nästan samma i den nya altså för gamla.
Den gamla hade jag mest för utvärdering och den var ostabil och lade av ibland, när man kom till en trafikplats och fick köranvisningar blev skärmen svart när ljudet kom, körde mycket med here, google maps och garmin, men de övertydliga anvisningarna vid rondeller och trafikplatser med avfarter var suverän med IGO.
Trots strulet var den bäst utom där kartan var för gammal men jag körde alltid maps som backup, men den är farlig kan skicka ut en på en kostig är det ett streck på kartan tror maps det är en väg.