• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkering i två rutor

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
1.288
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Såja...
Nu har jag bestridit kontrollavgiften då de har uppgett på avin en fiktiv adress där fordonet parkerat...
Du har ju parkerat inom markerat område :cool: Om man läser överträdelsen, det står ju inte inom vilket område, inre eller yttre markerat område. Du har parkerat inom parkeringsområdet. Vag defination på överträdelsen. Stå på dig.
 

ewa & bosse

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Lund
HBK-Nr
15775
Medlemskap
2024
Om du bestridit kontrollavgiften sen tidigare:
Parkeringsbolaget beslutar då om rättsliga åtgärder ska vidtas eller inte. Vid rättsliga åtgärder överlämnas ärendet omedelbart till inkasso inför prövning och något svar på ditt senaste bestridande kommer inte att skickas. Om du vill undvika inkassokostnader och rättsliga åtgärder kan du betala kontrollavgiften men det innebär också att du godkänner den.

Parkeringsbolagen har bara ett intresse. Att optimera sina vinster utan hänsyn till de drabbade individerna. Om vi vägrar acceptera deras avgifter gör de allt för att skrämma oss till betalning. Har själv sett en P-nisse vars första åtgärd sedan hen kom ut ur sin bil var att fotografera den felparkerade bilen (Föraren satt i den felparkerade bilen) för att sedan överlämna parkeringsavgiften.
Jag fick info för många år sedan att man kunde betala till notarius publicus till en tvist var avgjord för att undvika kronofogde- eller inkasso-avgifter. Vet inte om det gäller ännu. Gå in på Länsstyrelsen och sök "Deponera pengar" se om du kan hitta tillämplig info för ditt fall.
Önskar dig lycka till.
 
Senast ändrad:
Toppen