• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkering i två rutor

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
645
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Här kan du se vad som står på boten...

Visa bilaga 234750
HOJAB är totalt oresonliga. Yngste sonen var tillsammans med flickvännen på sitt fösta besök i Göteborg och skulle övernatta på hotell. Han parkerade långt ifrån och råkade ange fel adress så det blev fel taxa. På morgonen satt 2 böteslappar på bilen. Svinen hade satt en lapp vid 23 tiden och sedan ytterligare en 01.30..... Hänvisade också till HOJAB och jag överklagade och hade dessutom skärmdump på betalning till annan plats.....Men de gick inte ens med på att ta bort ena boten.
 

Heekulainen

HBK Medlem
Inlägg
220
Kommun
Linköping
HBK-Nr
27844
Medlemskap
2024
HOJAB är totalt oresonliga. Yngste sonen var tillsammans med flickvännen på sitt fösta besök i Göteborg och skulle övernatta på hotell. Han parkerade långt ifrån och råkade ange fel adress så det blev fel taxa. På morgonen satt 2 böteslappar på bilen. Svinen hade satt en lapp vid 23 tiden och sedan ytterligare en 01.30..... Hänvisade också till HOJAB och jag överklagade och hade dessutom skärmdump på betalning till annan plats.....Men de gick inte ens med på att ta bort ena boten.
Tja, det är ju ganska mycket ens eget fel om man anger fel regnummer, adress eller avslutningstid. Där inget att säga annat än att hacka i sig och betala.
Det är ju inte superkul med dubbla avgifter på så kort tid dock, men där får man väl gräva lite djupare i vad som gäller.

Det är dock alltid ens eget fel om man så att säga gjort fel, att åberopa okunskap håller inte rättsligt i någon instans.

Ps. Jag kollar numera väldigt noga att det är rätt bil jag parkerar elektroniskt.....
Så man lär sig ju göra rätt åtminstone.
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.812
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Hej
Visst kan det hjälpa att överklaga.
Sök här på forumet "Kontrollavgift Malmö" av Anne & Klas
Mvh Klas Nilsson
 

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Jag måste också få tycka till.
Min erfarenhet vad gäller konsten att parkera rätt är att alla försöker få så stor avkastning som möjligt på avsatt jordbit.
Så kontrollera alltid vad som gäller just där fordonet parkeras. Mardrömmen är två parkeringsbolag på samma jordbit. Ett bra utgångsläge för att det skiter sig.
Men grundregeln alla fyra hjulen i samma ruta samt att inte hindra trafik gäller alltid.
Sedan finns en uppsjö av hittepå regler.
Om oklarheter uppstår så har jag uppfattningen att kontaktar man parkeringsbolaget så får man ofta ett vänligt och förklarande svar. Ofta mer positivt än vad man förväntat sig. Men i skrift är alltid det bästa om man inte har möjlighet att spela in samtalet.
Det är alltid lättare att göra rätt från början än att chansa och överklaga en bot.
Jag vet inte vad högsta bot ligger på men jag har sett 1200 kr i Stockholm, det kan man ha roligare för.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.511
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
I dag var jag i kontakt med Malmö stad... Och enligt de så finns inte Västra Varvsgatan 10... Inte ens i deras interna system.. :spinny:

Sen var jag i kontakt med Europark... Informerade de om vad M stad sa om V V 10...
De lyssnade inte alls på vad jag sa och svarade bla detta..
-Vi har foton på att du parkerade fel
-Vi har foto på att du stod på V V 10
-Men du har parkerat fel
Om och om igen...

Så nu blir det att bestrida boten pga fel adress...

Fick också prata med någon som har hand om parkering i Malmö, hon sa bla är adressen fel då brukar de stryka boten...
 

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
I dag var jag i kontakt med Malmö stad... Och enligt de så finns inte Västra Varvsgatan 10... Inte ens i deras interna system.. :spinny:

Sen var jag i kontakt med Europark... Informerade de om vad M stad sa om V V 10...
De lyssnade inte alls på vad jag sa och svarade bla detta..
-Vi har foton på att du parkerade fel
-Vi har foto på att du stod på V V 10
-Men du har parkerat fel
Om och om igen...

Så nu blir det att bestrida boten pga fel adress...

Fick också prata med någon som har hand om parkering i Malmö, hon sa bla är adressen fel då brukar de stryka boten...
Vad jag förstår så måste det vara omöjligt att parkera på en adress som inte existerar.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.712
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Platsen du parkerade är privat och skall bebyggas. Den har tidigare använts som ICA maxis parkeringsplats, då med adress Västra Varvsgatan 10.
Sidan om platsen har man byggt ett stort parkeringshus som idag användes av bla. ICA Maxis kunder.

Tror inte du kommer någon vart med överklagandet, tyvärr.

1720434006799.png
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.657
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Platsen du parkerade är privat och skall bebyggas. Den har tidigare använts som ICA maxis parkeringsplats, då med adress Västra Varvsgatan 10.
Sidan om platsen har man byggt ett stort parkeringshus som idag användes av bla. ICA Maxis kunder.

Tror inte du kommer någon vart med överklagandet, tyvärr.

Visa bilaga 234773
Nu har du kommit till den punkt då det inte lönar sig att fortsätta längre. Det tar för mycket energi helt enkelt. Det är tyvärr bara att betala och se glad ut. För i sak har du ju parkerat fel.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.511
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Platsen du parkerade är privat och skall bebyggas. Den har tidigare använts som ICA maxis parkeringsplats, då med adress Västra Varvsgatan 10.
Sidan om platsen har man byggt ett stort parkeringshus som idag användes av bla. ICA Maxis kunder.

Tror inte du kommer någon vart med överklagandet, tyvärr.

Visa bilaga 234773
Du får nog titta på rätt plats där bilen stod... Bilden du hänvisar till känner jag inte igen...
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.712
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Du får nog titta på rätt plats där bilen stod... Bilden du hänvisar till känner jag inte igen...
Medger att jag visade fel bild men innan man bebyggde området så var det en enda stor parkeringsplats.
Kanske denna bilden på platsen i närheten stämmer bättre. Även den privat.

1720439750395.png
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
1.006
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Hur är det att parkera över två rutor där det är kostnadsfritt att parkera, tex på större köpcenter?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.511
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tusen tack.:bock:...
Detta låter ju förnuftigt...
Och än så länge kan inte Malmö stad hitta nämnd adress...

Ibland hjälper "han där uppe" en, men jobbet får man tydligen göra själv :twitcy:
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.511
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Så...
Idag skickade jag in en bestridan på boten + vidarebefordrade svaret från Malmö stad...
Just nu kan jag bara lämna över allt till "han där uppe" och hoppas på det bästa :yes:
Har ej betalt då inget stod att man måste betala även om man bestrider fakturan.
 
Toppen