Helena & Lasse
HBK Medlem
Du har ju parkerat inom markerat områdeSåja...
Nu har jag bestridit kontrollavgiften då de har uppgett på avin en fiktiv adress där fordonet parkerat...
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Du har ju parkerat inom markerat områdeSåja...
Nu har jag bestridit kontrollavgiften då de har uppgett på avin en fiktiv adress där fordonet parkerat...
Om du bestridit kontrollavgiften sen tidigare:
Parkeringsbolaget beslutar då om rättsliga åtgärder ska vidtas eller inte. Vid rättsliga åtgärder överlämnas ärendet omedelbart till inkasso inför prövning och något svar på ditt senaste bestridande kommer inte att skickas. Om du vill undvika inkassokostnader och rättsliga åtgärder kan du betala kontrollavgiften men det innebär också att du godkänner den.
Som jag ser det.... Platsen...Jo, den blir mer komplex.... vid en tvist måste det alltid finnas någor att tvista om.
Så du bör fundera ( välja) kring, vari består tvisten?
Samtidigt en fakta...Fast det är ..ett argument....
Gbg har lite andra regler på vissa platser, där gäller inom rutan till 100% eller 2 biljetter eller 3 vid behov.Idag ställde jag bilen i två rutor och betalade via en app för en rutas parkering.... Flera rutor med samma reg nummer gick inte att registrera...
Väl tillbaka så satt det en böta på 800:- och det står att bilen är parkerad utanför markerad plats..
(men bilen är innanför dessas två rutors markering se foto)
Vad tycker ni...
Detta gäller om det var släp eller husvagn efter...
Visa bilaga 234733
Visa bilaga 234734
Visa bilaga 234735
Jag hittar inte den informationen på den länk som du hänvisar till. Har du någon annan/bättre länk ?Gbg har lite andra regler på vissa platser, där gäller inom rutan till 100% eller 2 biljetter eller 3 vid behov.
www.parkeringgoteborg.se
Samma i Västervik vid Hamnen, sticker någon del in på annan ruta, 2 biljetter.
Jag hittar inte den informationen på den länk som du hänvisar till. Har du någon annan/bättre länk ?
Tack, det var precis den informationen jag sökte.Parkering större fordon | Parkering Göteborg
Har du husbil, husvagn, släp eller buss och ska parkera i Göteborg? Då finns det några saker du bör tänka på.www.parkeringgoteborg.se
Det där är en sanning med modifikation. Det är hjulen som skall rymmas i rutan, inte hela bilen. Se länken från Peter & Lorella. När det gäller Västervik eftersöker jag relevant information.Gbg har lite andra regler på vissa platser, där gäller inom rutan till 100% eller 2 biljetter eller 3 vid behov.
www.parkeringgoteborg.se
Samma i Västervik vid Hamnen, sticker någon del in på annan ruta, 2 biljetter.
Gäller det i alla kommuner, eller är det lokalt reglerat?Tack, det var precis den informationen jag sökte.
Mvh / Roland
Det där är en sanning med modifikation. Det är hjulen som skall rymmas i rutan, inte hela bilen. Se länken från Peter & Lorella. När det gäller Västervik eftersöker jag relevant information.
Mvh / Roland
Det är säkert lokalt reglerat. Tråden handlar om Göteborgs kommunala parkeringsbolag och i viss mån Västerviks hamn (vilket i sig är diffust redovisat)Gäller det i alla kommuner, eller är det lokalt reglerat?
Tyvärr styrs det av lokala trafikföreskrifter eller regler hos respektive parkeringsbolaget, hade varit trevligt om det varit samma regler i hela Sverige.Gäller det i alla kommuner, eller är det lokalt reglerat?