• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Padda införskaffad!

F

F.d. 18017

Guest
Sv: Padda införskaffad!

Har märkt att enheter som inte anses kompatibla är omöjliga att se inifrån play på enheten. Bättre att leta först på en vanlig dator för då ser man allt men med markeringen att de inte anser den kompatibel.
Navigon anser att gpsen i asus transformer prime är dålig och därför spärrar de att installera den. Försökt få besked på mail varför inte jag kan få välja vad jag tycker om min gps istället för att de ska bestämma den saken.
Dessutom kör jag ju med blåtandsgps med strålande mottagning...

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

HTC Flyer KiDiGi Aktiv Hållare

KiDiGi-Car-Holder-Kit-for-HTC-Flyer-11-2011-3-p.jpg

Det gäller att hitta rätt betraktningsvinkel när man använder stora plattor som navigatorer.
Med en hållare är det enkelt att justera för att eliminera ev. blänk.

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag sätter paddan med fodralet på framför hastighetsmätaren. Funkar utmärkt för mig än så länge i alla fall. Kanske lite djärvt att dölja varningslampsraden så vi får se hur det blir i fortsättningen. En sak jag noterar tydligt när jag håller på att experimentera med de här elektroniska hjälpmedlen är att det är lättare att tillägna sig viss information på vanligt tryckt papper. Det blir så mycket pillande på skärmen och ligger solen på så ser man inte särskilt mycket!

En sak jag lärt mig är att allt som man sätter fast med sugkoppar lossnar förr eller senare och alltid vid de mest olämpliga tillfällena!

Viva Gutenberg!

Jappe

F

F.d. 25168

Guest

Kan din navigator söka på telefonnummer och namn i stora delar av Europa?

Tomtom, Navigon och Garmin har i dom flesta nya enkelstående navigatorer, sökning på google local. Garmin ( nulink ) bruger bl.a Hitta.se til at söka personer i Sverige 1 år gratis.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Tomtom, Navigon och Garmin har i dom flesta nya enkelstående navigatorer, sökning på google local. Garmin ( nulink ) bruger bl.a Hitta.se til at söka personer i Sverige 1 år gratis.

Wisepilot hittar personer och telefonnummer i Danmark, Nederländerna, Norge, Sverige, Tyskland och Österrike.

Och hittar företag i Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, UK, Sverige, Tyskland, USA och Österrike.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

En sak jag lärt mig är att allt som man sätter fast med sugkoppar lossnar förr eller senare och alltid vid de mest olämpliga tillfällena!
Jappe

Jag hade min stora iPad i Teknikmagasinets hållare med stor sugkopp under hela förra säsongen utan att den lossnade. Om den mot förmodan skulle lossna lägger den sig på instrumentbrädans överkant.

F

F.d. 25168

Guest

Wisepilot hittar personer och telefonnummer i Danmark, Nederländerna, Norge, Sverige, Tyskland och Österrike.

Och hittar företag i Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, UK, Sverige, Tyskland, USA och Österrike.

Bra, om det er gratis, men kräver vel et kontantkort i det land du er i ( sidste semester var vi igennem 7 lande :( )

Garmin Nülink:

nüLink! services¹ for Europe include:
  • Real-time Traffic
  • Safety Camera Alerts
  • Fuel Prices
  • Ciao!™ Friend Finder Social Networking Services
  • Google Local™ Search
  • Flight Status
  • Weather
  • Send to GPS
  • Currency Exchange
  • Panoramio
  • White Pages
Koster ca 450kr årligt ( förste år gratis ), ingen anden omkostning ved brug, hverken i spanien, frankrig, danmark, finland osv. osv. :):) Wisepilot koster ca. det samme om året, MEN diverse kontantkort er IKKE med

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Bra, om det er gratis, men kräver vel et kontantkort i det land du er i ( sidste semester var vi igennem 7 lande :( )

Garmin Nülink:
Koster ca 450kr årligt ( förste år gratis ), ingen anden omkostning ved brug, hverken i spanien, frankrig, danmark, finland osv. osv. :):) Wisepilot koster ca. det samme om året, MEN diverse kontantkort er IKKE med

Oj, då är det billigare med ett svenskt kontantkort, en sökning är på några få kB annars finns ju möjligheten med WiFi hos McDonalds och andra hamburgerresstauranger, man kan sitta utanför eller köpa en ostburgare för 10:-

Toppen