Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Egenfyllning är inte livsfarligt beroende på vad man fyller ,inte kan man säga att tanka LPG är livsfarligt att fylla men dom beskrivningar som åsyftas i föregående inlägg hör väl till förgången tid hoppas man ..som bekant den sista....... är inte född änNågon borde väl kommentera att egenfyllning är livsfarligt! Visst gjordes det så förr men det känns olustigt med ovanstående beskrivningar... År 2020 borde vi ha större säkerhetsmarginaler!
dett är farligt att leva jag förstår inte hur kan ge dig ut i trafiken du vet inte vad du har framför och bakom dig jag lägger av med detta inläggDetta ärnogden mest hårresande tråd jag har läst (alla kategorier).
Ja, det är farligt att leva. Din kommentar talar för sig själv. Du saknar kanske körkort också?dett är farligt att leva jag förstår inte hur kan ge dig ut i trafiken du vet inte vad du har framför och bakom dig jag
min komentar var till dig du vet inte vad jag har har för erfaringhet av dessa saker jag har nog högre behörighet än du typisk kränkta personerJa, det är farligt att leva. Din kommentar talar för sig själv. Du saknar kanske körkort också?
Ingen kommer ihåg en mes. Men jag rekommendera hörselkåpor i fall det smäller.
Visa bilaga 202807
Ursäkta mitt dåliga skämt.Varför skulle det smälla, om man är försiktig, bara det är 30 bar slang, det enda som gör mej lite tveksam är slangklämmorna, det hade varit bättre med pressade anslutningar?!
Nu vände jag mig inte specifikt till dig “hanshåkan” utan till diverse lösningar i tråden som sådan, och speciellt då när man vänder flaskorna och riskerar gasutsläpp i vätskeform vilket kan ha förödande konsekvenser.du vet inte vad jag har har för erfaringhet av dessa saker jag har nog högre behörighet än du
det värsta med gaser är som du säger är värme och hålslagning vid bränder o olycker min avsigt var endast använda 450 gram tuber att fyllaNu vände jag mig inte specifikt till dig “hanshåkan” utan till diverse lösningar i tråden som sådan, och speciellt då när man vänder flaskorna och riskerar gasutsläpp i vätskeform vilket kan ha förödande konsekvenser.
Jag vet inte vilken erfarenhet eller behörighet du har, men om det är som du hävdar, att du har både erfarenhet och hög behörighet, så borde du känna till vilka krav som ställs vid hantering av gaser.
Däremot vet jag vilken erfarenhet jag själv har. Under ett flertal år har jag både deltagit i räddningsinsatser samt lett insatsstyrkor inom räddningstjänsten vid allehanda olyckstyper och bränder. Jag vet vad gaser under tryck kan ställa till med vid felaktig hantering, och de regler som finns har inte tillkommit utan orsak.
Sådan här kanskeVarför skulle det smälla, om man är försiktig, bara det är 30 bar slang, det enda som gör mej lite tveksam är slangklämmorna, det hade varit bättre med pressade anslutningar?!