På tur med Ture

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
11273
Tror knappast att det finns siffror på smittspridningen på mindre orter varken här eller i spanien hoppas inte det berör Bahia jag pratade med Rakel om det och hon var rädd för vad som skulle hända om det kom dit.

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Det är möjligt, men hur länge får ni bara röra er på bara campingen och när kan ni lämna den och åka hem?
Så länge spanska myndigheter håller kvar nödläget får vi hålla oss på campingen. Dock får vi lämna för att köpa mat. Första perioden är två veckor. Vi kan när vi vill lämna och köra hem. Vi stannar tillsvidare och ser hur spridningen av Corona utvecklas i Europa.
EB35CCC5-C4DB-4AB0-A4EE-C0E8B834BF4C.png

Åsa o Hasse

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Som läget är nu så stannar vi hemma i huset utan hjul. Nästa resa var ju tänkt till HBKs årsmöte i Mariestad men jag tror vi hoppar över det. Åsa är ju lite i riskgruppen med hennes Parkinson och diabetes.
Vi hoppas att allt går mot det normala så småningom så vi kan resa söderut till hösten igen.
Så nu skriver jag inte mer här på ett tag. Tack för alla gillandet och trevliga kommentarer. Ta väl hand om er och glöm inte att tvätta händerna och hålla avståndet! Gäller även i trafiken.
Glad sommar!

Toppen