• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Har lyckats få ut den gamla o in den nya. Fick lossa ett momentstag och pressa motorn bakåt så kunde jag ta den nedåt.
Fick lite tips från min bror.
Fick gå in innan jag blev klar. Blev helt plötsligt yr så jag fick avbryta. Troligtvis för lite mat i kombo med att ligga länge och jobba med armarna uppåt. Mår bra igen efter lite vila och mat. Nya tag imorgon.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Har lyckats få ut den gamla o in den nya. Fick lossa ett momentstag och pressa motorn bakåt så kunde jag ta den nedåt.
Fick lite tips från min bror.
Fick gå in innan jag blev klar. Blev helt plötsligt yr så jag fick avbryta. Troligtvis för lite mat i kombo med att ligga länge och jobba med armarna uppåt. Mår bra igen efter lite vila och mat. Nya tag imorgon.

Känner igen det där, jag har alltid blivit illamående de senaste åren, när jag ligger under husbilen och skruvar, ingen aning om varför.
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Känner igen det där, jag har alltid blivit illamående de senaste åren, när jag ligger under husbilen och skruvar, ingen aning om varför.

Det bekymret med illamående har drabbat mig också, klarar inte av att ligga ner under bilen eller med huvudet inne i hjulhuset mer än någon minut. Har fått lägga av med rallyåkandet eftersom jag inte klarar att serva/meka med rallybilen längre.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Skönt att man inte är ensam om problemet.
Jag hade tänkt att fortsätta mekandet idag men nu hänger regnet i luften. Får se om det blir bättre senare idag. Får pyssla lite i huset utan hjul istället.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Blev uppehåll så jag gick ut och fortsatte där jag avbröt igår.
Har nu bytt generatorn, inte f@n laddar den för det. :mad:
Laddningslampan lyser inte när man slår på tändningen. Det gjorde den innan. Automatiska halvljuset går igång, det gjorde det inte när den gamla generatorn inte laddade. Började regna igen så jag fick avbryta felsökningen.
Kollade MotoGP istället.
 
F

F.d. 22252

Guest
Blev uppehåll så jag gick ut och fortsatte där jag avbröt igår.
Har nu bytt generatorn, inte f@n laddar den för det. :mad:
Laddningslampan lyser inte när man slår på tändningen. Det gjorde den innan. Automatiska halvljuset går igång, det gjorde det inte när den gamla generatorn inte laddade. Började regna igen så jag fick avbryta felsökningen.
Kollade MotoGP istället.
Blev min favorit som vann igen!!
Illamående kan bero på blodtrycket när man ändrar läge. Har en klocka som visar hur blodtrycket är.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Ånej. Bara o kämpa på
Japp och det gjorde jag.....
Efter att ha funderat o sökt på nätet hittade jag felet!
Skit bakom verktygen!
Jag hade kopplat in fel kabel. Den jag kopplade in går upp till den icke fungerande Webaston, den är till bränslepumpen och hängde precis där jag skulle koppla in en kabel på generatorn. Hittade rätt kabel och nu fungerar det.

Man kan inte vara bäst på allt men nåt hade varit skoj!
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Varför säger vi "laga" mat? Är maten trasig? :rolleyes: Lycka till! med maten och bilen!
(Jag antar att det ursprungliga är tillaga?)
Tillaga låter som en bra förklaring.
Maten blev godkänd av både hustru och hund, det tolkar jag som att jag lyckades!
Bilen funkade ju när jag gick in men det garanterar ju inte att det har dykt upp ett nytt problem.
Ture börjar ju bli gammal och rullat många mil. Han har börjat bli inkontinent också. Droppar olja från en bult på oljekylaren. Ska plocka bort bulten och se om jag kan skaffa en ny tätbricka men inte idag, regnar igen.
 
F

F.d. 22252

Guest
Regnar här också är i valet och kvalet om jag ska gå ut och bada i poolen 36grader fast det inte är någon sol.
Blir nog en ordentligt tilltagen elräkning eftersom de förmodligen fått starta upp ett kolkraftverk till det är Lövin som sköter knapparna i sommar.
Bra om du har en kopparbricka jag brukar värma dom med en gasolbrännare tills de glöder då blir även en begagnad mjuk och tätar. Sikaflex verkar klara allt tätade locket på poolvärmaren och det fungerar efter en massa försök med andra metoder min diskmaskin som läckte i luckan på insidan har varit tät i 3 år nu trots högtemp och diskmedel.
Jag åt ju din mat flera gånger och lever än det är väl ett bra betyg var ju inte lika lyckat på china sista gångerna bytt kock tror jag den gamla hade väl corona.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Det ser ut som en aluminiumbricka det lilla man ser utan att plocka bort bulten. Aluminium går väl inte glödga väl?
 

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Laga mat heter det, först skär och hackar eller mal man ju maten sedan måste man ju laga den till en rätt, enkelt.
Lennart
 

Växjö Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
398
Kommun
Växjö
HBK-Nr
25247
Medlemskap
2021
Japp och det gjorde jag.....
Efter att ha funderat o sökt på nätet hittade jag felet!
Skit bakom verktygen!
Jag hade kopplat in fel kabel. Den jag kopplade in går upp till den icke fungerande Webaston, den är till bränslepumpen och hängde precis där jag skulle koppla in en kabel på generatorn. Hittade rätt kabel och nu fungerar det.

Man kan inte vara bäst på allt men nåt hade varit skoj!
Att ge upp är Aldrig som aldrig stavas med 2 l inget alternativ.
 
F

F.d. 22252

Guest
Aluminium glödgar man inte man värmebehandlar och det kan bli vad som helst om man inte vet legeringen tempen och avkylningsprocessen rekommenderas inte, men finns det ingen koppar bricka du kan hitta? Aluminium är nog engångs och med tanke på jobbet är det nog viktigt att få ordentligt tätt.
Underligt hur ett par billiga glasögon kan bli en elcykel? Är det månne electric bike glasses du fått. Är det för billigt för att vara sant så är det knappast sant, typisk kinesisk affärside. Hur billigt det än är får man aldrig vad man betalar för. Nästan som Biltema.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Underligt hur ett par billiga glasögon kan bli en elcykel? Är det månne electric bike glasses du fått. Är det för billigt för att vara sant så är det knappast sant, typisk kinesisk affärside.
Ni som undrar vad det handlar om så beställde jag en elcykel för 19:99$ för ca en o en halv månad sen. Trodde inte det skulle komma någon cykel bara nyfiken vad som skulle dyka upp. Lite drygt 300 svenska nödmynt kostade dessa fina solglasögon!image.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen