• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.629
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Båda dina gissningar är fel Plastpelle. Fast den ena gissningen är mycket närmare målet än den andra.

Det finns även ett berömt träd på orten.

//Jan

2015-06-20--143112.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Veldig langt nordøst i Norge :D lenge siden jeg besøkte stedet. På kysten av Varanger halvøya. Rognen står inne på en gammel festning, og det er kommandanten på festningen som passer den (med god hjelp av mannskapet).
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.629
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Både Kjell och Knut vet helt uppenbart att det är i Vardø jag fotograferade minnesmärket på Steilneset. Eftersom ingen av dem ville klämma fram med svaret,så får du Thomas köra vidare från den längdgrad där även Istanbul ligger.

//Jan
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Helt riktig slutsats och beslut, Jan! Med min ledtråd, Häxor här ovan avsåg jag minnesmärket i Skilneset som är rest till minne av
de häxprocesser som pågick i Finnmarksfylkets östra del under 1600-talet.
Trevligt att Ni besökt Norges östligast belägna tätort. Du vet högst sannolikt även att Sveriges östligaste punkt ligger här i Haparanda.
Tack för trevliga bilder!
//Kjell
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.629
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Både Kjell och Knut vet helt uppenbart att det är i Vardø jag fotograferade minnesmärket på Steilneset. Eftersom ingen av dem ville klämma fram med svaret,så får du Thomas köra vidare från den längdgrad där även Istanbul ligger.

//Jan
Tack!
Klicka på ordet "minnesmärket" så öppnas en artikel från Svenska Dagbladet.
//Jan
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Vad jag vet är det inte något sportflygfält. Det är en gammal gård som gjorts om till bl a ställplats. I grannskapet finns en golfbana.
 
Toppen