• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Ironhawk

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2025
Jag tror att du är i Umeå och sista bilden är tagen vid Lundåkerns ställplats och du tittar mot Gamla bron över Umeälven.

//Peter

Jan K

HBK Medlem
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2029
Visst är det så Kjell!
Du vet säkert också vad som skiljer residenset i ditt hemlän från de övriga residensen i Sverige.
Du kör vidare från både vår nordligaste residensstad och nordligaste stiftsstad.
//Jan

Nilzon

HBK Intresserad
Kommun
Enköping
DSC-1863-01.jpg

Var är vi nu?

Senast ändrad:

Nilzon

HBK Intresserad
Kommun
Enköping
Det var tydligen svårt. Museet ligger några kilometer utanför denna stad.
Nu kan ni säkert :p
DSC-1748-01.jpg

Ps. Damen i förra inlägget kallas "Lucy"

MaJe

HBK Medlem
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
Nu kände jag igen Aarhus och Rainbow Panorama som jag sett tillsammans med Den Gamle By men jag hade missat att det fanns ett Moesgaard Museum!

EDIT: Var visst lite sen....

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Uppenbarligen ingår inte Århus och alla de trevliga besöksmål denna stad med omnejd erbjuder på husbilsfolkets besökslista.
Jag rekommenderar bl a ett besök i Den Gamle By, Botaniska trädgården, kultur- och multimediahuset Dokk1i stan och icke minst ett
besök på Moesgaard förhistoriska museum ca en mil söder om stan där de fyra fösta bilderna här ovan kommer ifrån.
I fjol hade friidrotten sitt terräng-VM här där löparna bl a sprang på museitaket.
//Kjell

EDIT: Får omvärdera min inledning då jag ser att det ramlat in rätta svar under tiden jag skrev mitt inlägg. Trevligt!

Toppen