• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret

Ledtråd behövs nog här. Ni började rätt bra och kretsade runt den här staden i olika väderstreck, men nu börjar svängarna bli väl vida!

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ledtråd 2. Jag var där tidigt 50-tal med en kamera på magen och fotograferade världens första oljeplattform (enligt vad dom själva påstod) som byggdes på varvet i denna stad. Skrev en liten artikel med foto och fick 50 kr av Göteborgs Handels- och Sjöfartstidning, när jag kommit hem efter den resan.

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 11346

Guest

Världens första oljerigg?. Då svarar jag Baton Rouge eller New Orleans i Louisana :D:D:D:D Men annars chansar jag på Hamburg??

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ledtråd 3. Åker man tåg söderut från den här staden, så kan man bli lite förvånad eftersom tåget kör i en c.a fem kilometer lång slinga innan det kommer ut ur staden

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ledtråd 4. Efter att ha stånkat sig egenom halvmilsslingan har tåget nått tillräcklig höjd för att kunna köra ut på bron over kanalen. Staden har också ett Whisky-museum med mer än 4000 flaskor.

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 11346

Guest

Rendsburg har ju en konstig slinga på järnvägen. Så jag säger Rendsburg

F

F.d. 11346

Guest

Då får ni försöka på en annan stad, som har haft ett historiskt "äktenskap" med Sverige..

IMG_0616.JPG

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Tror vi må ned til Bodensjøen, muligens Mainau eller rettere Konstanz.
Tror bildet er tatt fra broen over til Mainau.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen