• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Norgeresa med Net1 dagsurf

F

F.d. 25168

Guest
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

Hvordan kan ni oploade billeder inde i teksten ???

Oploader jag billeder, kommer dom nederst på sidan, utan möjlighed at skrive tekster imellom billederne ????
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

Bruk den lille bindersen (gemet?) i øverste rad på redigeringsbildet, her kan du velge blandt de opplastede bilder og når du trykker på ett så legges det inn i teksten der markøren står.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

Hvordan kan ni oploade billeder inde i teksten ???

Oploader jag billeder, kommer dom nederst på sidan, utan möjlighed at skrive tekster imellom billederne ????

  • Du laddar först upp bilderna och stänger sedan fönstret.
  • Därefter ställer du markören där du vill ha bilden och klickar åter på gemet och klickar på bilden/bilderna.
  • Därefter kan du skriva mellan bilderna.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
HDR-bilder från Sogndalstrand

Nu får väl vissa av er ilningar i kroppen men här kommer i alla fall några bilder från Sogndalstrand gjorda i HDR-tekniken.

Sogndalstrand är som resten av Sokndal kommun medlem av den internationella rörelsen Cittaslow. Huvudsyftet är att förbättra livskvaliteten för invånarna och skapa identitet med orten. Som Cittaslow-kommun har Sokndal inga turister, bara gäster.

a20110704_101_2_tonemapped.jpg


a20110704_97_8_tonemapped.jpg


a20110704_95_6_tonemapped.jpg


a20110704_89_90_tonemapped.jpg


a20110704_87_8_tonemapped.jpg


a20110704_91_2_tonemapped.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Flor & Fjære på Sør-Hidle

Syftet med Norgeresan var att besöka Flor & Fjære på Sør-Hidle, en liten ö i fjorden innanför Stavanger som vi läst om.

Det hela startade 1965 då Åsmund och Else Marie Bryn köpte husmannsplatsen Mangela på Sør-Hidle där de byggde en familjehytte.

1987 blev Åsmund sjukpensionär och började att plantera området för att ha något att göra. Flor & Fjære tog form, och folk strömmade till.

Efter hand blev behovet stort efter servering och 1995 öppnade sonen Olav och hans hustru Siri restaurangen.
Nu är det tredje generationen, Endre Bryn, som gör sig klar till att överta och planer för nya tillbyggnader är klara.

a20110706_108.JPG


a20110706_104.JPG


a20110706_99.JPG


a20110706_93.JPG


a20110706_71.JPG

Olav Bryn, vars far Åsmund startade parken.

a20110706_48.JPG
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

Det är ju just det som är bloggarnas "förbannelse"! Dom börjar "bakifrån"! Skulle det vara så omöjligt att få möjlighet att läsa en blogg från vilket håll man vill? Tekniken finns väl, antar jag eller är bloggarna så självupptagna så dom inbillar sig att alla följer just deras blogg varje dag eller varje gång ett nytt avsnitt skrivs? :D

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

Det är ju just det som är bloggarnas "förbannelse"! Dom börjar "bakifrån"! Skulle det vara så omöjligt att få möjlighet att läsa en blogg från vilket håll man vill? Tekniken finns väl, antar jag eller är bloggarna så självupptagna så dom inbillar sig att alla följer just deras blogg varje dag eller varje gång ett nytt avsnitt skrivs? :D

Jappe

Jo, det går att vända på bloggen men då måste man ändra tiden på inläggen. I mitt fall ligger inläggen på rätt datum och klockslag och då blir det bakvänt.

Jag har även anpassat detta forum så att jag ser de senaste inläggen högst upp. Kanske en vanesak?
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

Sitter just nu ute på fjället i Hardangervidda (910 m höjd ö.h.) långt från all ära och redlighet. Ingen märkbar skillnad i Net1 hastighet jämfört med Bromölla. Nöjd så här långt!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

Tack Anders för många fina Norge bilder!

Vi åker på Lördag till Ålesund och Runde mm.

Hej Inge!

Det har nu gått en tid sedan din planerade Norgeresa och jag och säkert fler är nyfikna på nya bilder.

Har du sammanställt några fler bilder med lunnefåglar från Runde?
 

svensei

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

Vi har ett antal kanonfotografer i HBK. Anders är definitivt en av dem! Tack.
 
Toppen