• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Norgeresa med Net1 dagsurf

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
bild-738080.JPG


Första bilden tagen och förmedlad med iPhone och Net1:s router D-40.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

bild-736792.JPG


Flatland landsby.

Att ladda upp bilder med Net1 går OLIDLIGT SAKTA men vad gör man när alternativen kostar en fömögenhet. Försökte att få kontakt med WiFi men kammade noll här ute på vischan.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

bild-748714.JPG

De tvåhundraåriga husen i Helleren, Jössingfjord som ligger i skydd av fjället ovanför.

Samtliga bilder tagna och överförda med iPhone, redigering med iPad med hjälp av Net1 dagsurf D-40.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

bbk.jpg

Är det meningen att Net1:s hastighet inte skall vara högre i Norge?

I så fall kan man undra över Net1:s eller ice.net:s existens.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

Har ikke sett så dårlige målninger på ICE.NET i Norge, med ett unntak - hadde lastet ned langt over kvoten for en 30 dagers periode og var i Sverige.
Men den begrensningen var bare på nedlastning hadde normal opplastingshastighet 0,8 Mbit. Jeg har en D-35 med ekstern antenne på taket av bilen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

Jag har en kvot på 100 MB per dag och har använt en bråkdel. Jag har testat med den stora antennen men det blir ingen skillnad. Antar att täckningen är OK.

Jag befinner mig i Brusand mellan Egersund och Stavanger och har haft dålig hastighet hela tiden. Routern har betydligt högre hastighet i Sverige så det verkar inte vara D-40 som är boven i dramat.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

Har du sjekket loggen hos Net1 - det er ikke mye du skal gjøre på nettet for 100MB. Jeg blåste den og mer til på en windows update første dagen i Tyskland med feil profil på kontatkortet. 40 minutter var tiden før 100MB var brukt opp.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

bbk.jpg

Det verkar som om ice.net i Norge har tagit lärdom av kritiken om usel hastighet.
Nu går det att ladda upp bilder utan att vänta alltför länge.
 
H

hianders

Guest
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

Hej Anders!

Hastigheten du har på bilden ovan känner jag igen som typisk för Net1 där vi bor i södra Dalarna. Mellan 0,2 och 0,7 M DL under 90 % av en uppkoppling! Nu provar vi Tele2 med DL på ca 2,5 MB/s, ok hemma men för många vita fläckar på kartan. Jag sade upp detta abonnemang efter 2 veckor kör igång med Telia i Augusti.
Vi åker till Norge i augusti, få se hur vi får kontakt med "nätet" då.
Jag ser att du är i södra Norge och då är ett besök på Preikestolen obligatoriskt:rolleyes:. Suleskarvegen och ett besök i Lysebotn står på vår agenda under årets norgeresa.

Hasse A
 
Senast redigerad av en moderator:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

Net1 har också döda fläckar, men det är glest mellan dom.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Norgeresa med Net1 dagsurf

Hej Anders!

Jag ser att du är i södra Norge och då är ett besök på Preikestolen obligatoriskt:rolleyes:. Suleskarvegen och ett besök i Lysebotn står på vår agenda under årets norgeresa.

Hasse A

Det blir nog inget dinglande med benen 600 meter över fjorden denna gång och inget poserande på "bolten" heller. Vi var på dessa ställena för ca 10 år sedan. Vi riktar in oss på Flor & Fjære denna gång.
 
Toppen