• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motorolja

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Motorolja

Jag tänker på frugan hon tänker på mig bägge tänker vi på husbilen :D

Frua å ja
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: Motorolja

Jag kör på en longlife-olja från Midland som heter Synova. Det är ju viktigt att husbilen får en så bra service som möjligt..... Hur viktig är då den egna personliga servicen? Den "olja" vi ofta häller i oss under markisen är väl knappast av longlifetyp? Meningen med detta inlägg är inte att raljera över någon eller något. Inte heller att försöka skapa dåliga samveten. Nej...andemeningen med inlägget är att vi kanske ska tänka lite mer på oss själva och lite mindre på husbilen.


håller helt med dig.
tyvärr har det materiala trumfat över oss flesta. och trots att vi generellt har fått mer fritid så räcker ändå tiden inte till.allt snurrar fortare idag och folk ? ja vad skall man säga,man ser hur det går till i trafiken idag, en ganska bra värdemätare på människans beteende.Jag kommer ihåg ett par kloka ord en läkare sade för ca30 år sedan; skall du ha lugn i själen, gå ut i fjällen, utan tillgång till radio/telefon, vandra i 2 veckor och därefter har du frid i själen ett helt år.Detta kan väl ingå i din beskrivning "den personliga servicen"?.
För att ej tappa tråden helt;numera kör jag på Biltemas syntetolja.

mvh
Fincan
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Motorolja

Jodå Fincan... Jag prioriterar ett sån't leverne så att jag kan sitta under markisen och dricka "motorolja" med gott samvete. I stället för att motionera (!) till styrelsen om ett ökat intresse för friskvård bland oss husbilsresenärer så har jag löst detta på detta på annat sätt.
Jodå Gurra... Genom din avatar har jag förstått att du tänker på din omgivning :D.
Så... som så många gånger förr hamnar man lätt på ett sidospår i trådarna. Midland oil var namnet.
 
Toppen