Long time no see!
Dags att sparka fart på tråden och förhoppningsvis även mig själv!
Kort uppdatering om en gammal surdeg:
Jag hatar fortfarande dieselvärmare!
När man väl får fxxstygen att fungera rent funktionsmässigt så börjar den fxxxxxxxxx xxxxx sxxxklumpen att läcka glykol invärtes med resultatet att man är omgiven av en sötluktande Lützendimma när man drar igång den, det lär ju inte öka min populäritet om jag närmar mig andra.
Nåja, nog med gnällandet.
Planen för 2015 är... nog inte riktigt klarlagd. Flera saker borde tas tag i på allvar med husbilen men jag gissar att några projekt i hemmet kommer att gå före.
Men lite ska jag nog hinna med och mobilt internet står ganska högt upp på listan, jag har försökt läsa på här i forumet men jag är inte säker på att jag har hängt med i alla trådar.
En antenn och en router av något slag ska det bli och jag tar gärna emot tips på dessa saker, jag funderar på en sån där liten rundstrålande antenn eftersom de inte bygger så mycket på höjden, fast det är inte hela världen om jag husbilen blir några decimeter högre med vanlig antenn.
En sån här kanske:
Panorama RundstrÃ¥lande Ruggad 4G/3G/2G Eller en sån här:
Smarteq Boat/Caravan antenna pack 2G/3G/4G
Router är jag precis lika okunnig på men eftersom jag hittat antenner så blir det väl en router med ingång för extern antenn.
Elen ska få sig en omgång också, det här skulle jag nästan kunna skriva en avhandling om för så många teorier har jag. Men jag nöjer mig med att tala om att jag har för avsikt att ordna det så att när motorn är igång ska all ström tas direkt från generatorn och inte från bodelsbatterierna.
Ungefär så här:
Visa bilaga 96256
Hoppas jag! Ni kan ju försöka reda ut om jag tänker rätt.
Solcellerna har ju redan samlat damm i något år, undrar vad oddsen är för att de kommer på plats i år?
Det börjar bli trångt på lagret också med anskaffade prylar, vi får se vad jag orkar med och tycker är viktigt.
mvh jocke