Sv: Ett och annat projekt
Sent ska syndaren vakna, Den late får bråttom när helgen kommer, Skomakarns barn.... etc etc.
Tja, semestern närmar sig och jag har inte hunnit med i princip något av alla saker jag vill förbättra, det finns för dåligt med tid och inspiration helt enkelt.
Men lite hände i går kväll och jag funderar på att offra den här lunchen för husbilsförbättreingar.
Nya stötdämpare monterade i bakvagnen, en förstärkt typ för husbilar.
Förra sommaren monterade jag förstärkta dämpare fram för att försöka få bukt med vår bil som beter sig som en brunstig grävling vid minsta grop eller gupp, (Balder, släng dig i väggen..)
Jag blev inte superimponerad över förbättringen när jag bytte fram och jag har väl inte direkt skruvat upp förväntningarna nu när det är utbytta där bak, men jag har bara kört ett par kilometer ännu och avvaktar med mitt omdöme.
Opinionen i vår husbil menar att bordet vi har är för litet, så har det varit en tid och för att försöka tjäna in något pluspoäng så åkte det gamla klaffbordet från en Marieholm S20 ut och en gammal dörr till ett lastbilsskåp får nu agera prototyp, ett par kilo lättare och 10 cm längre på ena hållet och 5 cm på det andra. Det blir nog rätt bra men min oro kvarstår när det gäller detta med belastningen på bordsstativet, jag tror jag sträckt mig en bit över vad det är meningen att tåla redan tidigare och läget blev inte bättre nu. Om någon sätter sig på det har vi nog inget bord längre.
Återstår nåt usb-uttag att montera och eventuellt en rullgardin i sidodörren så kommer nog mina opinionssiffror att stiga.
Apropå rullgardin, är det möjligen någon som vet var man kan köpa en rullgardin som är en meter lång?
Helst svart och diametern ihoprullad bör nog inte överstiga 4cm.
mvh jocke