Har jag förstått saken rätt ska den otroligt höga fordonsskatt sänkas efter tre år till en mer ”normal” nivå?
Vad händer med fordonen då, blir dom helt plötsligt renare eller vad är det frågan om.
Jag tycker att vi som privatpersoner skickar ett mejl till samtliga partiledare och verkligen ifrågasätter denna straffbeskattning.
Någon duktig skribent som känner sig manad att författa ett mejl och lägga ut manuset här gärna med mejladresser till alla partier.
Tror faktiskt att vi redan har ett bra projekt som ”gör allt” för att få våra beslutsfattare att förstå,
HUSBILSKAMPEN. Där Husbilsklubben är en aktiv medlem och representerar konsumenterna/brukarna eller skall vi kalla oss för väljarnas representant?
Den 24 maj 2020, skickade Husbilsklubben.se över vårt remissvar på, Skatteverkets promemoria,
Förmånligare villkor för återbetalning av fordonsskatt för husbilar vid avställning, till Finansdepartementet.
Husbilsklubben.se remissvar på, Skatteverkets promemoria, Förmånligare villkor för återbetalning av fordonsskatt för husbilar vid avställning.
www.husbilsklubben.se
En viss förståelse har vi fått från både Finansdepartementet och Transportstyrelsen som hittills givit de nya avställningsreglerna, men mycket återstår för att komma i linje med övriga Europa.
Min personliga tolkning av läget, är att det är politisk plakatpolitik som gäller och att vi är en allt för liten grupp för att oroa relationerna mellan partierna i Regeringen.
Tommy