Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
För fordon som har en skatt på minst 4 800 kronor per år tas skatt ut per dag (i stället för per kalendermånad) när du ställer av eller på under vissa förutsättningar. Läs mer under Betalning av fordonsskatt vid påställning.
Är bilen påställd tex. 28Feb-1Mar får du betala för 2 månaderFordonet debiteras skatt för hela månaden oavsett om den bara är påställd t ex 12-15 i månaden.
Ställa av bilen lönar sig fortfarande,ofta är försäkringen dyrare än skatten,dessutom räknas den per dag.Ja det är surt, skatt per dag blir ju mycket högre om man endast har bilen påställd strödagar. Undrar om det fortfarande är lönt och ställa av bilen för att slippa betala bilförsäkring utan endast avställningsförsäkringen. Ställer jag av bilen som tidigare så borde försäkringsbolaget få signalen från transportstyrelsen, eller?