Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
OK, då kan dom införa malus igen, då det kommer alternativ till fossilbilarDet fanns en hel del plåtisar som elfordon på Dusseldorfmässan när jag var ner för 3 veckor sedan, så de är på gång, kollade inte lastvikter.
Fast inte retroaktivt! Så vi får hålla fast vid vår klenoder, eller reliker?OK, då kan dom införa malus igen, då det kommer alternativ till fossilbilar
Var i kontakt med Transportstyrelsen i veckan, enl de så tas den bort direkt på alla bilar. För vår del blev det från 16800 till 4800. Vår blir 2 år i mars.Väcker upp denna tråd med en fråga. Malus för husbilar tas bort från 1feb 2025. Kommer detta bara gälla nyregistrerade husbilar eller tas malusdelen bort på redan inreggade bilar som inte hunnit bli tre år?
Du får lugna dig Transportstyelsen jobbar inte lördag!, samma för mig antar att det kommer uppdateringJag kikade i Transportstyrelsens app idag, men där syns ingen skillnad. Fortfarande 16672 kr. Bilen är påställd och ja, det är en malusbil.
Har det något att gör med vilka månader skatten debiteras?
Nu idag 4 feb ser jag den nya sänkta skatten i appen Mina FordonDu får lugna dig Transportstyelsen jobbar inte lördag!, samma för mig antar att det kommer uppdatering
Vår bil har 187 g/km ("beräknat"), och den är klassad efter det "tunga avgasreglementet" (eller vad det heter).Vad har ni för koldioxidutsläpp för att få så "låg" skatt som 16000 kr under malusåren? Våran plåtis från 2021, som väl rimligen borde ha en av de lägre utsläppen av nyare husbilar med tanke på vikt och storlek hade över 30000 kr under malusåren. Nu när malusåren är över ligger skatten "bara" på drygt 13000 kr.
Vi har en 2022 3500kg 2,3 140hp manuell.Vad har ni för koldioxidutsläpp för att få så "låg" skatt som 16000 kr under malusåren? Våran plåtis från 2021, som väl rimligen borde ha en av de lägre utsläppen av nyare husbilar med tanke på vikt och storlek hade över 30000 kr under malusåren. Nu när malusåren är över ligger skatten "bara" på drygt 13000 kr.
Då blir det väl "månadsdebitering" nu då eftersom skatten understiger 4800 kr....Vi har en 2022 3500kg 2,3 140hp manuell.
Co2 186g/km 16560kr nu 4774kr
Innan sänkningen var skatten ca 16670 kr, efter 4810 kr. Då har vi en 2023, Hymer 890 på Merca, 125 kW med automatlåda, treaxlad och totalvikt 5500 kg. Det verkar väldigt mycke på en plåtis.Vad har ni för koldioxidutsläpp för att få så "låg" skatt som 16000 kr under malusåren? Våran plåtis från 2021, som väl rimligen borde ha en av de lägre utsläppen av nyare husbilar med tanke på vikt och storlek hade över 30000 kr under malusåren. Nu när malusåren är över ligger skatten "bara" på drygt 13000 kr.