• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ljusnefors Camping

Essal

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Sv: Ljusnefors Camping

Att du drar alla över en kam vilket jag tycker är fel.
MVH Gunilla

Hej Gunilla
Jag dra inte alla över en kam, som jag skrev i mitt ursprungliga innlägg, så gillar jag hundar har haft hund i många år, men problemet är att ALLA hundägare inte VILL visa hänsyn. Dom släpper hunden lös, tar inte upp skiten, låter hunden skälla etc. Jag tycker att alla skall visa hänsyn det finns massor av folk som är rädd för djur o är alergiker.

Nu får jag väll en massa skit igen :confused: för att jag skriver negativt om hundägare.
Lasse
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

men problemet är att ALLA husbilsägere inte VILL visa hänsyn. Dom släpper gråvatnet lös, tar inte upp skiten, låter fruen skälla etc. Jag tycker att alla skall visa hänsyn det finns massor av folk som är rädd för bilar och mennesker.

Nu får jag väll en massa skit igen :confused: för att jag skriver negativt om husbilägere.
Lasse


Nej Lasse, for du har jo ret ? OGSÅ selv om jag har ändret liten i din tekst :)
 
F

F.d. 30002

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Ägaren kallar sig själv för Holländaren, så inget tyckande om det som vi har. Att vi angav bilmodellen var bara för att visa att om man jagar folk med en så pass stor bil så uppstår kaos. När man 3-4 ggr kör efter oss 3 vuxna med 4 hundar och tvärnitar precis bakom benen på oss, samt lämnar dörren öppen så uppstår ännu mera tumult. Att använda bilen som ett vapen känns inte heller helt ok. Nu var vi inte ute efter att skapa debatt om huruvida hundägare sköter sig eller inte. Dessutom är det en allmän väg som går rakt genom campingen, vilket han måste ha vetat när han köpte den.

Ha nu en skön säsong alla husbilsägare :yes:och ta bara dom varningar ni vill ha
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Mycket märkligt beteende av denne campingägare.
Läser följande i ett inlägg: "Det går en allmän väg rakt genom campingen"

Allmän väg:wideeyed: Då är den just allmän och om nu denne campingägare inte har fullt klart för sig vad det betyder borde den som blir antastad av honom, eller av någon när vägen brukas helt sonika göra en polisanmälan. Ortsbo eller inte saknar betydelse i det fallet.
Karl begår lagbrott.
1. Stänger tydligen av en allmän väg = straffbart.
2. Antastar folk som nyttjar vägen = straffbart.
3. Uppbär avgift på plats som inte tillhör campingen =bedrägeri:confused:
4. Satt upp egna skyltar på annan mark = Kan nog lagföras som egenmäktigt förfarande


Jag blir faktiskt förvånad över hur vissa på denna tråd resonerar.
Vi har lagar och förordningar i Sverige de gäller om sedan någon som har en annan uppfattning beroende på om det är det den personen har med sig från sitt "hemland" det kan vi lämna därhän.

Man kanske skulle ta en tur dit och använda den allmänna vägen när jag rastar mina hundar:rolleyes:

Skitstövlar det har jag fått hanskas med under några år i mitt yrkesliv så ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Ljusnefors Camping

Man kan ju undra om vägen är så allmän som det anges eller uppfattas, den kanske hör till campingen? I så fall blir det ju en annan situation? :wideeyed:
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Naturligtvis antingen är det en Allmän väg då finns den regristrerad som det på Lantmäteriet så det är lätt att kontrollera.

Finns vägen exempelvis för att det skall vara möjligt att nå mark som ligger utanför campingen så har med största säkerhet inte den som äger campingen rätt att stänga av den.
Det har jag ett mycket tydligt fall från min hemtrakt där en Gård har en mindre allmän väg som passerar precis i anslutning av gårdens "tomtmak", Gårdens ägor finns på båda sidor vägen.
Vägen är genomfart till andra fastigheter i grannskapet.

Gården fick ny ägare som inte kunde acceptera detta faktum.
Han antastade de som promenerade eller körde på vägen men det tog snart slut då han tog till för starka metoder för att stoppa detta vid ett tillfälle med följd att det blev ett stort Polispådrag och slutade med att han fick ett par månader på anstalt.

En viss förståelse för att han tyckte det var störande med detta kan jag ha, men förutsättningarna fanns när han köpte gården så där fanns inga dolda agendor.
Den nya ägaren löste detta genom att bygga en ny slinga som gick längre från gården och alla blev till slut nöjda med den lösningen.:)

Allt går att komma överrens om faktiskt:music-icon:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55557

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Inte konstigt att han reagerade som han gjorde om du har hundarna lösa på Campingen.
Hundar SKALL vara kopplade.
 
K

Kurt & Birgitta

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

För att komma till båthamnen måste du passera genom campingen. MVH Kurt
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Ljusnefors Camping

Är det den vägen det handlar om? Det finns flera genom Campingen? :confused:
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

För att komma till båthamnen måste du passera genom campingen. MVH Kurt

OK då är saken klar.
Trivs inte denne campngägare med det faktumet så har han två möjligheter.
1. Gilla läget.
2. Ansöka om att få bygga en väg som går utanför hans "revir"

Ni som drabbas av dennes "vrede" anmäl kalsloken för ofredande och egenmäktigt förfarande.:mad:
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Ljusnefors Camping

Det var väldigt vad aggressivt det resoneras utan att ha alla fakta?! :wideeyed:
 
K

Kurt & Birgitta

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Det går inte att flytta vägen.Från campingen går en bro över till båthamnen MVH Kurt.
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Då gäller alternativ 1 för denne campingägare nämligen Gilla läget:)
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Det var väldigt vad aggressivt det resoneras utan att ha alla fakta?! :wideeyed:

Vad jag förstått så är arggrisiviteten något som denn egenmäktige campingägare står för eller:confused:

Mitt antagande i detta bygger på de inlägg som här skrivits med undantaget att det går att exempelvis kontrollerar om det är en allmän väg genom Lantmäteriet i det länet.
Är det det så har alla rätt att nyttja den vägen om den så skär rakt genom min hustomt tyvärr men så är det faktiskt.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Ljusnefors Camping

Fortfarande finns inte alla fakta eftersom det verkar finnas flera vägar inom området? :confused:
 
Toppen