• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ljusnefors Camping

F

F.d. 30002

Guest
Vill varna alla för ägarna till denna Camping, vi har genom åren hört mycket och vi kan nu med bestämdhet säga att det stämmer.
Har idag blivit jagad av holländaren som körde efter mig med bil när jag var ute på promenad. Han anser att det är mitt fel att han har gott om hundskit, fiskare som skitar ner och asylsökande som gör resten. Att jag bara ville gå rakt igenom med mina hundar var det inte tal om, att jag hade bajspåsar i fickan dög inte heller. Han lämnade bildörren på vid gavel varpå ena hunden hoppade in, då tyckte han jag skulle städa hans bil. Att han gormade, spottade och svor åt mig var tydligen rätt. Han hänvisade till campingkortets bestämmelser, jag hävdar att om man inte har någon gäst, hundarna inte lägger nån korv och man bara går rakt genom området så har man all rätt att göra det. Varnar alla som tänkt sig dit, han är precis så argsint och icke serviceminded som tidigare recensioner visar. Googla gärna campingens namn så kommer det upp mera.
 

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Ljusnefors Camping

Måste nog instämma med dej Alve.
En kopplad hund den hoppar väl inte in hos någon eller ?
Varför ha hund lös då man ej kan ha kontroll på den samma ?
Ser tyvärr lite väl många som ska vara snälla mot sina Älsklingar, alla uppskattar inte lösa hundar. Och detta snacket " Han är ju så snäll " det tar jag inte längre.
Fick så jäkla mycket skit från alla håll å kanter, men jag höll min kopplad oavsett.
Tant Sture
 
K

Kurt & Birgitta

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Hej Kjelle o Lotta ni har helt rätt om den mannen.Jag har haft att göra med honom i andra sammanhang.Det går ej att föra ett normalt samtal med honom.
Hälsn.Kurt
 

hanhals

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3084
Medlemskap
2024
Sv: Ljusnefors Camping

Varför rasta hundarna på en camping?
Det var inte rastning av hundarna , han skulle gå igenom campingen, att då bli jagad med bil tycker du var rätt, att då hunden hoppar in i bilen kanske inte är så konstigt då man kanske inte har full koll när man blir antasdad av en arg och otrevlig man.:dog::dog:
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Ljusnefors Camping

Någon allemansrätt lär ju knappast gälla på en camping, så om man inte är gäst där så skall man nog stanna utanför. Kanske därför upprördheten uppstått? :)
 
F

F.d. 30002

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Det går en allmän väg rakt genom campingen och då det inte finns några gäster där så händer det att vi går rakt genom. Naturligtvis med bajspåsar och nyrastade hundar. Man kommer ut i skogen på andra sidan. När ägaren/holländaren kommer farande i sin Volvo X90 i full kareta så skingrade sig hundarna, han var dessutom helt vild. Man får vara glad att ingen gick till anfall. Men han har sedan han köpte campingen gjort allt för att bli osams med alla runt sig.

Men åk gärna dit och prova själv om varning inte var önskad :yes:
 
F

F.d. 55521

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Läste en artikel på nätet där det slog att han vill sälja campingen.
 
I

Inger & Taeke NL

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Hej Kjelle,

Vi stod pà den här campingen för tvà ar sedan och tyckte det var jättemysigt.
Visserligen pratar vi bàda Holländska men vi har inte heller hört
av nàgon annan av alla Holländska husbilsàkare som vi känner, att de har haft problem med campingägaren.

Synd att ni har sà dàlig erfarenhet av den här Holländaren!!!!!

Hälsningar!
 
O

Ola o Kerstin

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Hej, vi har övernattat flera gånger på nämnda camping och har alltid blivigt mycket väl bemötta av värdparet. Vi har också hund med oss och det har aldrig varit problem med rastningen, senast vi var där hade dom två hundar själva. Det påpekas flera gånger att han är holländare, varför? Jantelagen? Och bilmodellen påpekas, varför? Alla holländare behöver väl inte köra med remdriven DAF?

Ola o Kerstin
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Ljusnefors Camping

Hej Kjelle !
Tack för varningen ! Dit kommer jag aldrig att åka jag tål inte sådana människor. Oavsett vad han och andra här ,anser att ni har gjort fel så ska man kunna respektera varandra och framföra sina åsikter i normal samtals ton. Att gapa och skrika svordomar m.m. är något jag aldrig kan acceptera.
MVH Gunilla :bye::bye::dog::bye:
Vanlig samtalston gäller även om man är Kines, Dansk, Spansk,Holländare,Svensk, Tysk.......osv.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Ljusnefors Camping

Den här tråden är ju hopplös. Hur skall vi som läser kunna avgöra vem som svär och skäller mest? Att ta ställning i en fråga där man har hört endast en part är naturligtvis omöjligt.

De två inlägg som ta ställning för trådskaparen är båda hundägare!!!

Man känner kanske spontant att en HBK-are måste ha rätt. Men att han gång på gång understryker att hans antagonist är "holländare" gör mig tveksam.

:oops:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Ljusnefors Camping

Hej på er!
Jag är född och uppvuxen i Ljusne och har min släkt och barn där.
Ortsborna får inte gå på genomfarten som inte tillhör campingen.
Allt som är skrivit här stämmer.
På andra sidan älven går det bra att stå, bry er inte om campingförbuds skyltarna.
Dessa har campingägaren satt upp utan tillstånd.
HaDe Hasse
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Ljusnefors Camping

Den här tråden är ju hopplös. Hur skall vi som läser kunna avgöra vem som svär och skäller mest? Att ta ställning i en fråga där man har hört endast en part är naturligtvis omöjligt.

De två inlägg som ta ställning för trådskaparen är båda hundägare!!!

Man känner kanske spontant att en HBK-are måste ha rätt. Men att han gång på gång understryker att hans antagonist är "holländare" gör mig tveksam.

:oops:

Ja jag är hundägare och ser mej själv som en ansvarsfull sådan. Har ALLTID min hund kopplad tar ALLTID upp efter min hund. Ser inte mej som en sämre person för att jag har hund.
Nu har jag också en sådan tur att min hund Aldrig skäller när vi t.ex. är på en camping. Samt är mycket lugn i alla lägen, till och med lite för lugn (lat)ibland i mitt tycke.
JAG tog inte ställning FÖR trådskaparn. Men jag sa min åsikt om sättet att samtala och jag har inte bara hört det från ett håll utan talat med flera som har utsatts för samma beteende av campingägaren i fråga. Ha det gott alla och njut av våren.
MVH Gunilla
 

P.B.S

FD HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
6767
Medlemskap
2023
Sv: Ljusnefors Camping

Ser i våran resedagbok att det var denna camping vi besökte och
övernattade på 1 natt semestern 2010.
Har även skrivit att vi blivit väl mottagna av denne holländare
och övriga i hans familj.
Vi hadde då 1 hund som alltid är kopplad vid promenader inga problem
från hans sida han var ju själv hundägare då.
I vår resedagbok fick dom + poäng. Så olika kan det vara!


Britt & Preben Hundarna Jackie & Lillan
 
F

F.d. 29916

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Vi var på denna camping för knappt två år sedan. Blev väldigt väl mottagna. Maten som serverades, lagad av ägarens hustru, var vällagad och prisvärd.
Rekomenderas!:spinny:
Göran
 

Essal

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Sv: Ljusnefors Camping

Undrar hur jag skulle reagera om en hund hoppade in i vår bil
då min fru är allergisk mot pälsdjur, den hundägaren fick problem kan jag lova.
//pelle

Jag har en fru som har skräck för hundar.
Jag skrev ett inlägg ang hundar för några månader sedan, där jag ville att hundägare skulle visa hänsyn, all skit jag fick för det inlägget gjorde att jag inte vill skriva mer inlägg. Hundägare dom gör inga fel, dom har rätt i allt, hunden kan hoppa in i bilen eller vad som hellst.

Lasse
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Ljusnefors Camping

Jag har en fru som har skräck för hundar.
Jag skrev ett inlägg ang hundar för några månader sedan, där jag ville att hundägare skulle visa hänsyn, all skit jag fick för det inlägget gjorde att jag inte vill skriva mer inlägg. Hundägare dom gör inga fel, dom har rätt i allt, hunden kan hoppa in i bilen eller vad som hellst.

Lasse

Att du drar alla över en kam vilket jag tycker är fel.
MVH Gunilla
 
Toppen