• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ljusnefors Camping

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.741
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Ljusnefors Camping

Ja Vingen, det är därför jag ställt samma fråga åtskilliga gånger, varför döms och svartmålas en person här på forumet, när det bara finns mycket knapphändig info från ena sidan, allt bygger ju mer eller mindre på påståenden och gissningar. Har du själv något horn i sidan på campingägaren? :confused:
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Om jag har "ett horn i sidan" på någon så reder jag ut detta med den personen direkt, inte genom sociala media.

Jag har aldrig besökt denna plats. Det enda som jag reagerat över är att det finns personer som anser att de kan göra som de själva finner bäst = Egenmäktigt förfarande.

Sådant skall aldrig accepteras.
Vi har fått vissa fakta från de som har lokalkännedom, och läser vi mellan raderna i deras inlägg så finns här en konflikt mellan de boende och denne campingvärd, på det har jag gjort mina antaganden rent allmänt om sådana händelser som tyvärr förekommer lite varstans i vårt land.

Direkt berörd av denna konflikt är jag inte men det betyder inte att "det kan jag strunta i" det angår inte mig, för det angår alla om vissa personer skall få agera olagligt.
 

Stefan59

HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
966
Medlemskap
2027
Sv: Ljusnefors Camping

Tyckte att du skrev i ett tidigare inlägg att ämnet var avslutat för din del.
 

P.B.S

FD HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
6767
Medlemskap
2023
Sv: Ljusnefors Camping

Då vi skrivit i denna tråd tidigare innlägg 17 Googlade jag på Masungsvägen Ljusnefors hittade då ett referat KUS nämnden 28 maj 2007 som Magnus Svensson skrivit.Där står att Masungsvägen görs om till kvartersmark.Det innerbär att man stänger vägen.Motiveringen från nämndens sida är att ge Ljusnefors camping samma förutsättningar som övriga campingar och begränsa biltrafiken igenom campingen.Endast en av ledamöterna reserverade sig mot beslutet.Däremot fick han en del samtal från arga Ljusnebor som tyckte att man inte tog hänsyn till Ljusnebornas behov att åka bil på vägen genom campingen.Det exempel han då använde för att förklara det med.Om du har en egendom,vi kan säga ett hus med en tomt och någon busåker moped eller fyrhjuling på den tomten.Vad gör du då? jo man sätter upp ett staket eller hindrar busåkarna på annat sätt att åka på tomten.Samma sak är det med campingen,var det inte för många som busåkte,så hade det aldrig blivit ett ärende i kommunen eller i KUS nämden.Det kanske fortfarande är så att detta beslut gäller vad vet vi.
Vi har inget med denna camping att göra men som vi tidigare skrivit blivigt trevligt bemötta.

Britt & Preben
 

Rotax

HBK Medlem
Inlägg
202
Kommun
Luleå
HBK-Nr
976
Medlemskap
2026
Sv: Ljusnefors Camping

Vad jag förstår slutar vägen vid kommunens reningsverk, (eller liknade). Det är ingen genomfartsled. Vi var där i fjol, och betalade avgiften, inga problem.
 
F

F.d. 25491

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Vilken jättetråkig upplevelse, inget roligt alls, men så är det ju, vi har/får olika upplevelser allihop även om det är på samma ställe. Jag skulle nog bli väldigt ledsen för ett sådant bemötande om jag upfört mej enligt de gängse regler som gäller med hundar och dylikt.
Det jag tycker är ändå tråkigare är när man istället för att komma med konkreta svar istället väljer att göra påhopp på den som gjort inlägget och tala om för den vad den gör för fel och varför det blev som det blev. Vi upplever ju saker på olika sätt och det är tillåtet.
För min del kan jag säga att känner med den som haft en tråkig upplevelse, jag har själv haft liknande upplevelser och man blir både upprörd och ledsen. Men ärligt talat behöver vi använda sidan för att "uppfostra" andra medlemmar? Detta har jag uppmärksammat på flera inlägg om olika ämnen, en del väljer att hacka på den som lagt inlägget istället för att komma med relevanta svar i ämnet.
Vi är ju olika, kan vi inte få vara det? Och ingen är väl bättre än någon annan?
 
M

mcwaag

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Hej, Har precis varit på Ljusnefors camping och vart mycket trevligt bemött och tycker att det var rent och snyggt överallt. Samt att den ligger väldigt fint. Har katt med som går i lina runt bilen. Andra hade sina hundar med och det var inget problem. mvh Maria
 
T

Teddi

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

detta är ju en relativt gammal tråd,,men den behöver ju inte va dålig för det,,:p en trevlig gube,,en av många holländare som älskar våran natur,,
ock som många gånger tar över campingar som just annars skulle bli #över#,,har vart där,,
som hundägare ska man nog alltid ligga ett steg före,,de finns allergiker--hundrädda.osv,,

tar man då sitt ansvar så har man gjort vad man skall,,har man en hund som hoppar in i annans bil så e ju kontrollen dålig. för slapphänt,,plockar man inte upp efter sin kompis,,så får nån annan lida för det,,

ock detta drabbar tredje part,,likadant med många ställ-övernatt-ställen..vi äro många som får ta skiten efter #dårarnas framfart#,,.oavsett hundar eller annat,,en taskig utveckling,,för taskig,,:p
 
F

F.d. 23554

Guest
Sv: Ljusnefors Camping

Hej, den har en ny ägare. Någon har redan gjort erfarenheter?

Mvh
 
Toppen