• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Liten vårresa

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Liten vårresa

Ett tips; ta din trofasta cykel och besök Ahrdalens bästa (?) eko-vinmakare Christoph och Ursula Richter på Kanonenwall 18 i Ahrweiler. De odlar ekologiskt på sina 1.4 ha med ett fantastiskt resultat och bjuder dig gärna att smaka hemma i garaget. Ha en fortsatt välsmakande resa!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Liten vårresa

Många kör som galningar här, förmodligen på väg till eller från Nûrburgring som ligger i närheten. Två timmars köande blev det för mig idag, mängder med poliser, ambulanser och en ADAC-helikopter som landade på vägen med visst besvär. Febril aktivitet i början men sedan dog det liksom ut, tempot gick ner, antagligen inget att göra åt offren. Frontalkrock!

4 Helikoptern landar.jpg

5. bilvrak.jpg

Farten dödar!

Jappe
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Liten vårresa

Värre än på Orust!
Är du fortfarande vid Mosel och i så fall hur länge stannar du?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Liten vårresa

Det var så uselt väder i Mosel- och Ahrdalen så jag stack därifrån och hamnade i Bad Salzsuffelnånting och ska försöka ta mig till Celle i morgon.

På fri hand med Nikon P7000! Exponeringstid 2 sek (!), ISO 800. Är man stadig på handen så är man, trots att det är fredagskväll!

öö3.jpg

Vi får se! Om morgondagen veta vi intet! Kolossala köer på Autobahn idag. Jag tror det är pingst eller nåt sånt den här helgen och det är väl det som har jagat ut tyskarna på vägarna.

Jappe
 
Senast ändrad:

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Liten vårresa

I många tyska Bundesländer har dom "Pfingstferien", also skollov till pingst och då blir det alltid lite trångt på autobahn
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Liten vårresa

Det er slike dager det er raskere å benytte Bundesstrasse og Landstrasse enn Autobahn :D:D:D
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Liten vårresa

Kom iväg kl. halv åtta från Bad Salzsufflernånting och trots att det var helg så vimlade det av tradare på Autobahn, de flesta polskregistrerade.

c1.jpg

Kom förbi Hannover i ganska tät trafik och sista milen till Celle såg det ut så här på vägen.

c2.jpg

Ösregn i Celle och 10 grader!

y3.jpg

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Liten vårresa

Vill inte lägga sordin på stämningen Jappe, men här hemma har vi haft runt 20 grader och sol i snart en vecka nu.....;)
 
J

Jarn

Guest
Sv: Liten vårresa

Jappe om det nu ändå är dåligt väder, så rekommenderar jag en tur nordöst c:a 50 km till staden Uelzen och titta på deras jvgstation, designad av Hundertwasser.
Värt ett besök om du inte varidt där tidigare.

Hälsningar från ett svettigt Malmö.....
 

Bilagor

  • P1040180.JPG
    P1040180.JPG
    1,9 MB · Visningar: 4

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Liten vårresa

Hur länge skall du (jappe) snurra där? Kanske bra att veta om vi skulle mötas, vi har båt strax efter student kalaserna i början av Juni till Trave.
Senaste höst körde vi lite före eller efter dej längs Mosel-Sar.

Svettigt här också runt 22-25.

/Leif
 
Senast ändrad:

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Liten vårresa

Lite svettigt (=strålande sol) hade vi det igår pingstafton och i förmiddags i Rothenburg o.d. T. Nu i Neckargemünd på ACSI-camping öser regnet ner och ser ut att göra så i flera dagar. Har i alla fall el till datorn och 24 tim hotspot:D

Räknar med att komma till Moseldalen ca 23-24/5 för att se om den blivit något grönare sen vi åkte söderut i påskas.

OBS att det är helgdag imorgon annandagpingst. Det väntas enligt TV mer eller mindre kaos på Autobahn.

Brogu
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Liten vårresa

Jappe, nu har vi sökt dig vid Mosel och letat igenom översvämningsområdet. Många har blivit omflutna av vattenmassorna vilket medfört kaos av sällan skådat slag.

Var befinner du dig nu?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Liten vårresa

Vi, Kurt Haarfagre och jag sitter nu på Störtebecker i Burg och äter m. m. Kurt äter sin eviga Jägerschnitzel och jag provar en friterad Camembert med tranbärsjuice (!). Vad hände i Mosel

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Liten vårresa

啥是他。

tranbärssylt ska de va! Måtte diefwulen ta alla stavningskontroller!!

jappe
 
Senast ändrad:
Toppen