• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Liten vårresa

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag skulle ha startat den här resan för länge sedan men det kom hela tiden något i vägen. Idag lyckades jag komma iväg i alla fall och efter några timmar på tråkiga motorvägar hamnade jag så småningom här!

vhjh.jpg

Mer kommer i morgon om Gud och Fogg vill!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Liten vårresa

Och var är här?

Vilken bro är det vi ser i bakgrunden?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Liten vårresa

Det är väl Faröbron i bakgrunden eller?
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Liten vårresa

Tycker det ser ut som Store Baelt bron i bakgrunden.
 

Bilagor

  • Store Baelt.JPG
    Store Baelt.JPG
    21 KB · Visningar: 2.474

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Liten vårresa

Det är inte Tjörnbron! :D Monica och Robert har rätt! En liten gratis ställplats med F/T i Korsör Halsskov.

Koordinaterna:
GPS: 55.34833 11.10861   

vhjh2.jpg

Jappe
 
Senast ändrad:

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Liten vårresa

Hm...tycker jag känner igen Töndervej ? Go tur ner till Glückstadt. ;)

Bosse
 
Senast ändrad:

aukja

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2024
Sv: Liten vårresa

Ribe är det. Där stod vi på Skärtorsdagen. Kallt o blött och snöigt. Men fantastisk stad. Fint Vikingamuseum. Toalett o tömning fungerade på denna ställplats som dock hade en skylt med förbud för husbil o camping. Ingen koll utanför säsong verkade det som. Stod nog ett tiotal husbilen där.
Hälsn
Aukja
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Liten vårresa

Om du får problem med uppkopplingen kan jag ledsaga till ställplatser med WiFi förutsatt att jag vet ditt nästa mål.
Här ställplatser med avstånd till Rendsburg på drygt 5 mil som har WiFi enligt Mobil Life Plus.

image.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Liten vårresa

Just nu kommer jag ut på nätet. Problemet med Promobil, som finns för android också, är att många ställplatser inte finns längre eller är så undermåliga att de inte är intressanta. Samma sak gäller Bordatlas.

Jag har mängder med elektronisk information men hanteringen blir knölig med laddare och kablage med olika kontakter. Jag har haft mycket krångel med sådant de senaste dagarna. Jag ska försöka prestera lite intressantare berättelser i fortsättningen när jag har lärt mig hanteringen. Elektroniskt jox och jag passar inte ihop särskilt bra!

jox.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Liten vårresa

Red. på grund av dublett. Jag är van vid två skärmar! Jag har en extra skärm i bilen också men den bråkar med mig den också!

Jappe
 
Toppen