Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hur vet du att mina bms inte är bra...Så länge Daly inte registrerar laddning så fungerar heller inte balanseringen, så var det på min i alla fall.
Sen är det väl lite märkligt att man måste ha victron shunt för att ha koll, då är ju BMS:en inte bra..
Uppdatering:
Nu blev jag konfunderad när kommer ner till garaget.
Victron visar 0% SoC sen ca. 07 i morse.
123bms visar 29% (ingen historik på den)
Ska jag ge mej och påbörja laddning, vad tycker ni?
Visa bilaga 227314
Visa bilaga 227315
Visa bilaga 227316
Visa bilaga 227317
13 volt eller 3,25/cell bör vara runt 40% socUppdatering:
Nu blev jag konfunderad när kommer ner till garaget.
Victron visar 0% SoC sen ca. 07 i morse.
123bms visar 29% (ingen historik på den)
Ska jag ge mej och påbörja laddning, vad tycker ni?
Visa bilaga 227314
Visa bilaga 227315
Visa bilaga 227316
Visa bilaga 227317
Klarar du 1,5 timme till innan innan BMS bryter så stämmer det ganska braNu har jag kopplat på mer förbrukare, tar ut drygt 100A, kör på ett tag till och ser hur det utvecklas.
Det där med spänning kontra SoC litar jag inte ett dugg på när det gäller LFP vore det så enkelt behövde vi inga shuntar.
Cellerna ligger nu på 3,07 - 3,10V
95%Vad står chager effeciency factor på i din victron smart shunt?
Jag sabbade nog dina beräkningar nyss, kör gasolkanonen på husbilen, ska leta upp en tjuv så jag får upp belastningen igen.Klarar du 1,5 timme till innan innan BMS bryter så stämmer det ganska bra
Jag tror att du kan höja det till 99%..
Ok, jag ändrar till 99, något annat o tänka på innan jag kör igång med uppladdning?Jag tror att du kan höja det till 99%..
Ja.... Njut av en kopp kaffeOk, jag ändrar till 99, något annat o tänka på innan jag kör igång med uppladdning?
Jag springer emellan, jag fick paket idag med nya gasfjädrar till frontsängen som jag ska montera, men det är en annan historia.Ja.... Njut av en kopp kaffe
Ja då visade din BMS helt ok Soc, men inte Victron kanske någon felinställning bara.
Okey.... Så även om du nu inte har en HOBBY... Så har du nu en hobby till (förutom fisket)Jag springer emellan, jag fick paket idag med nya gasfjädrar till frontsängen som jag ska montera, men det är en annan historia.
Ok, jag ändrar till 99, något annat o tänka på innan jag kör igång med uppladdning?
Så sätt dig i en skön fåtölj med kaffet i handen och titta i lugn och ro på denna film...Jag springer emellan, jag fick paket idag med nya gasfjädrar till frontsängen som jag ska montera, men det är en annan historia.
Tack för påminnelsen, men den står kvar på Li-ion.Kolla hur din laddare är inställd, står den på lithium?
Har laddare på runt 30 amp ?Tack för påminnelsen, men den står kvar på Li-ion.
Ska försöka ta mej ner till garaget tidigt imorgon, och kanske få en se balansering inträffa, batteriet borde vara fullt runt 09:00 imorgon.