Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Husbilen är ett hem. I ett hem får man med kniv jaga ut en angripare. (Men inte följa efter när angriparen lämnat hemmet).
Vill man vara kinkig bör knivarna förvaras i kökslådan och inte i fordonsdelen, typ handskfacket eller framdörrarna.
Oj Oj här lever man farligt. Jag har en swiss champ kniv i handskfacket på husbilen och säkert 3-4 knivar i en av kökslådorna. Det låter som om man borde låsa in dessa knivar i kassaskåpet och sända ut hustrun på spaning innan man skär upp morgonfrallorna. .
Undrar om osthyvel också räknas som kniv. Att äta utomhus måste ju vara strängt förbjudet. Tänk på alla hemska matknivar.
Hej!
Som du skriver Oj Oj här lever man farligt.
Innan munhuggeriet tar allt för stor fart, där snackas om vassa saker, knivar hit & dit!
Nä här är något skarpt som "ingen " har en aning om!!!!!
Granat kan ha kastats in i fel lägenhet - Lokalt - Skånskan.se
Mvh.
Tog mig friheten att ringa polisen och fråga om knivar. En kniv förvarad inne i husbilen i en bestickdlåda kan ALDRIG vara ett brott. Det vore som att som att säga att en "snickare inte får ha en kniv". Polisen var jättetydlig i detta.
Hur vet du detta? "Hem, syftar i första hand på den människoförvaring som en person anser sig tillhöra, alltså den plats som en person anser vara sin huvudsakliga boplats."
Det är väl en promille av oss som det stämmer in på.
Någonstans har jag läst att det är strängare i Danmark. Hoppas någon av våra danska vänner kan förtydliga detta.
Tog mig friheten att ringa polisen och fråga om knivar. En kniv förvarad inne i husbilen i en bestickdlåda kan ALDRIG vara ett brott. Det vore som att som att säga att en "snickare inte får ha en kniv". Polisen var jättetydlig i detta.
Förtroende....
Aftonbladet.....
Är du seriös nu verkligen Ludde?
Personligen undviker jaf skymningspressen då det gäller journalistik.. Tänk bara på de underbara löpsedlarna som de presterar och det "journalistiska materialet" är inte långt efter...