Hej jag har ett Kipor IG2000 elverk som bara har gått på gasol. Det har körts typ 40 timmar i månaden i ett år. Senaste månaderna märker jag att jag från att ha startat det på andra eller tredje draget numera måste dra typ 8-10 gånger för starta. Idag gick det inte att starta överhuvudtaget. Jag tar ut tändstiftet som ser fint ut och ser att de kommer gnista när jag drar. Jag kollar oljenivån den är bra också.
Om det finns tändstift gnista och det finns gasol så borde den ju hosta lite grann men inte ens det. Jag sprutar in startgas i luftfiltret och inte ens det gör att den hostar men jag ser på tändstiftet när jag tar ut det att det är Gnista kan ändå Var tändstiftet är trasigt
Jag gillar att pilla lite själv Så tänkte plocka isär det eftersom garantin ändå har gått ut. Kan det vara till exempel oljenivåmätare som rapporterar fel
Vad tror ni om detta måste jag lämna in den på service
Om det finns tändstift gnista och det finns gasol så borde den ju hosta lite grann men inte ens det. Jag sprutar in startgas i luftfiltret och inte ens det gör att den hostar men jag ser på tändstiftet när jag tar ut det att det är Gnista kan ändå Var tändstiftet är trasigt
Jag gillar att pilla lite själv Så tänkte plocka isär det eftersom garantin ändå har gått ut. Kan det vara till exempel oljenivåmätare som rapporterar fel
Vad tror ni om detta måste jag lämna in den på service
Senast ändrad: