F
F.d. 1470
Guest
Sv: Kabe och "Premium" Troll .....
Om vi nu skall göra denna tråd till ännu en av dessa "min husbil klarar också vintern" alternativt "man klarar allt med framhjulsdrift och glykol i avloppstanken" så kommer ännu en lägesrapport på mitt favorittema "samma komfort, frihet och framkomlighet som på sommaren".
Har nu fricampat i 2 veckor och gudarna skall veta i blandat väder. 2-3m snö i höga berg på Vestlandet, -28 grader i Fjätervålen, 3 dagar med regn i Tänndalen och nu står vi uppe i Rondane i storm. Vägen hit nyspolad hockeyrink uppför med 12% lutning. Filefjäll nästa.
4x4, lågväxel, stängbar alkovvägg, bra isolering, helt dieselbaserad både luft- och vattenburen värme, lithiumbatterier, generator och bränslecell m.m. har allt hjälpt till och varit näst intill oumbärliga enligt min tidigare slogan - men förstås långt ifrån Fiat, halvintegrerad, 2 svenska gasoltuber och ett extra batteri.
Anders
Om vi nu skall göra denna tråd till ännu en av dessa "min husbil klarar också vintern" alternativt "man klarar allt med framhjulsdrift och glykol i avloppstanken" så kommer ännu en lägesrapport på mitt favorittema "samma komfort, frihet och framkomlighet som på sommaren".
Har nu fricampat i 2 veckor och gudarna skall veta i blandat väder. 2-3m snö i höga berg på Vestlandet, -28 grader i Fjätervålen, 3 dagar med regn i Tänndalen och nu står vi uppe i Rondane i storm. Vägen hit nyspolad hockeyrink uppför med 12% lutning. Filefjäll nästa.
4x4, lågväxel, stängbar alkovvägg, bra isolering, helt dieselbaserad både luft- och vattenburen värme, lithiumbatterier, generator och bränslecell m.m. har allt hjälpt till och varit näst intill oumbärliga enligt min tidigare slogan - men förstås långt ifrån Fiat, halvintegrerad, 2 svenska gasoltuber och ett extra batteri.
Anders