• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kabe 810 Helintergrerad

F

F.d. 5333

Guest
Sv: Kabe 810 Helintergrerad

Adria (och då menar vi det slovenska, tillverkande företaget) och Kabe ingår inte i samma koncern. Däremot ingår den svenska Adria-importören (Adria Caravan AB) i Kabe-koncernen.

Allts ett nära nära samarbete Därför är kabes helintegrerade en trogen Kopia av Adria! utom att Adrian skramlar inte så mycket.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Kabe 810 Helintergrerad

Hej Rolf & Gunilla!
Jo jag säger också OJ OJ, vad slår enkelsängar lågbyggd vinkelkök samt stort
garage, att automatlådan förgyller tillvaron det är helt klart.
På tal om enkelspåriga, det kvittar nog vilket märke för folk märker att dom inte köpt rätt bil alltså här skall snart bytas & då gäller det att snacka för saken innan dess.
Nu kan "dom" höja räntan till 500%!
Mvh.






OJ OJ nu får jag väl på käften men varför är Kabe ägare så enkelspåriga och känsliga ? ajabaja om man kritiserar Kabe. Jag avundas er som kan sitta och välja mellan den ena eller andra husbilen i miljonklassen. Själva är vi nu inne på vår tredje och förmodligen sista husbil. Det blev en TEC freetec Ti 708 g av 2006 års modell. Vi valde inte märket ,har tidigare haft en Burstner och en Detleffs. Vi bytte nu för att vi p.g.a. ryggbesvär måste ha långbäddar. Vi kunde inte vraka och välja det ena eller andra märket utan priset var det avgörande. Nu blev det ett pris nära smärtgränsen, hoppas vi inte ångrar oss, då det inte fanns så många husbilar att välja på efter vår kravlista : enkelsängar,lågbyggd,vinkelkök samt stor garage. Så snälla ni märkes fantaster tänk på att alla intte är så ekonomiskt oberoende att de kan välja märke.
MVH Gunilla som inte gett upp hoppet om storvinsten och drömmen om att välja husbil utan att bry sig om priset.
Kör försiktigt och var rädda om varandra.
 

Irene & Anders

HBK Medlem
Inlägg
65
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
8980
Medlemskap
2025
Sv: Kabe 810 Helintergrerad

Hej Rolf & Gunilla!
Jo jag säger också OJ OJ, vad slår enkelsängar lågbyggd vinkelkök samt stort
garage, att automatlådan förgyller tillvaron det är helt klart.
På tal om enkelspåriga, det kvittar nog vilket märke för folk märker att dom inte köpt rätt bil alltså här skall snart bytas & då gäller det att snacka för saken innan dess.
Nu kan "dom" höja räntan till 500%!
Mvh.

500% ? Vissa människor föredrar att köpa nya bilar vilket gynnar den begagnade marknaden. Om ingen köpte något nytt skulle det inte heller finnas några begagnade bilar :msn_laugh:
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Kabe 810 Helintergrerad

Hej Irene & Anders.
Visst är det bra att en del kan köpa nya dyra husbilar, jag avundas dom och önskade att jag var en av dom. Men då maken var sjukpensionär i 24 år och nu är ålderspensionär med en pension som knappt räcker till skjortan. Samt att jag jobbar halvtid och har akrivitetsstöd (= sjukpension förr) på halvtid så får vi hålla i slantarna. Men är trotts sjukdomar är vi tacksamma till livet som gett oss 5 härliga barn 10 barnbarn samt ett barnbarnsbarn. Sen är vi glada för att kunna bo kvar i vårat fina hus som vi lagt ner vår själ i. Det jag menade var : varför är Kabe ägarna så enkelspåriga att dom ser ner på alla andra lite äldre husbilar. Jag kan ha fel men så har jag upplevt det när jag läser inläggen här.
Bevare mej väl för en ränta på 500 % då fick man gå från hus och husbil till tält och cykel , ha ha.
Lev och njut av livet tänk på att idag är början på resten av ditt liv, är ett motto jag gillar.
Många goa hälsningar Gunilla :msn_embarrassed::msn_laugh::msn_laugh:
 

Irene & Anders

HBK Medlem
Inlägg
65
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
8980
Medlemskap
2025
Sv: Kabe 810 Helintergrerad

Håller fullständigt med dig Gunilla! Vår fråga från början var vad en kabe 810 kostade på mässan och inget annat från oss. Sedan att tråden spårade ut.....Vi är kabe ägare och ser absolut inte ner på andra som har ett annat märke eller en äldre husbil det är upp till var en. Var och en håller väl på sitt märke eller husbil det är vad var och en har för pretentioner kanske eller vad man vill ha för standard eller vad man vill kosta på sig.

Ha det bra från oss!
 
F

F.d. 5333

Guest
Sv: Kabe 810 Helintergrerad

Det är ingen kopia av någon annan det är en total missuppfattning.


Inte!! När kabes ”nya” visades på Elmia första gången så stod Adrias någon meter ifrån, man såg direkt att det var samma bil! Fronten Gjuten i samma form i Slovenien och grillen var nästan lika, bodels dörren var samma. Sedan har kabe ändrat sin front lite så likheten med Adria inte är lika genant. Att kabe har annan isolering mm mm är en annan sak. Adrias Polaris är också en produkt av samarbetet mellan Adria & kabe, en bil som är överlägsen som vinter fordon eftersom den har bättre isolering, större konvektoryta per meter hetvattenrör än kabe.
En STOR nackdel med smålands stolthet är att de inte kan montera in större fönster, sitter en småväxt person i dinetten så ser denne knappt ut då det lilla fönstret sitter så högt upp över bordet. Köksfönster skall användas vid arbetes bänken eller i tvättrum inte annars.

Man kan tro att jag säljer Adria, men nej inte det gör jag inte.
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Kabe 810 Helintergrerad

Med tanke på all negativism som man kan läsa här på tråden om KABE:s husbilar så slår mig denna hemska tanke: Vilka "korkskallar" alla vi måste vara som ändå valt en KABE!
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Kabe 810 Helintergrerad

Med tanke på all negativism som man kan läsa här på tråden om KABE:s husbilar så slår mig denna hemska tanke: Vilka "korkskallar" alla vi måste vara som ändå valt en KABE!

Då är ni med i samma gäng som dom som köpt husbil på svenska marknaden:msn_wink:
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Kabe 810 Helintergrerad

Hur kann polaris vara ett samarbete med kab polariis är bygd på Mersedes och kabe på Fiat tag reda på fakta först sen kan vi börja komunisera på riktigt.
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Kabe 810 Helintergrerad

Håller fullständigt med dig Gunilla! Vår fråga från början var vad en kabe 810 kostade på mässan och inget annat från oss. Sedan att tråden spårade ut.....Vi är kabe ägare och ser absolut inte ner på andra som har ett annat märke eller en äldre husbil det är upp till var en. Var och en håller väl på sitt märke eller husbil det är vad var och en har för pretentioner kanske eller vad man vill ha för standard eller vad man vill kosta på sig.

Ha det bra från oss!

Eller vad man KAN kosta på sig. (skulle gärna vilja ha en NY om vi kunde, då kanske rent av en Kabe 810 eller Adria) Men vår TEC Freetec Ti 708 G -06 är också fin.
Ha det gott.:mh4:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Kabe 810 Helintergrerad

Ursäkta en oförstående köpt hus bil på svenska marknade det verkar som det var en brottslig handling att handla i sverige.

Nu missförstod du mig BeRoka.

Diskutionen finns på andra ställen här och vi är nog ett antal som känner oss som "korkskallar" som köpt bilen i sverige. Inklusive mig själv.
 
F

F.d. 53007

Guest
Sv: Kabe 810 Helintergrerad

Grattis till nya fina bilen,Det blev en Kabe igen för ni är väl bortskämda med bra kvalite å värme.
 
Toppen