Det finns många fördelar med ett gasolkylskåpet... Det gäller bara att man ser dem ur rätt perspektiv ......
Tänk så många roliga timmar man har haft med att rensa avgasröret för att gasolkylen skulle bli kall
Tänk så händig man är när man själv kan rensa munstycket mm bara för att få gasolkylskåpet kallt
Tänk så teknisk man är når man kommer på att jag måste knacka på magnet ventilen för att gasolkylskåpet skall starta och bli kall
Tänk så många platser jag har fått se tack vare gasolkylskåpet.... Säkert över 200 de senaste 14år varje gång jag måste köpa gas för att gasolkylskåpet skall bli kall..
Tänk så händig man har blivit varje gång Lås mekanismen på gasolkylskåpet går sönder och man måste själv laga det bara för att gasolkylskåpet skall bli kallt...
Tänk så många nya problem och kundskap jag hade fått lära sig om jag också hade kört kylen på 12 eller 230v. Och inte bara kört gasolkylskåpet på gas för att bli kall..
Tänk så många härliga dofter från Medelhavet jag har fått in i husbilen när vinden ligger på och det blåser in runt kylskåpet om det inte hade varit för avgaserna när gasolkylskåpet går för att bli kall..
Nu när jag har gått över till kompressor kyl/frys så tänker jag på alla dessa fina stunder som ett gasolkylskåp har get mig bara för att bli kall..
Så tack för alla de fina trevliga stunder vi har haft tillsammans när jag gjorde allt jag förmådde bara för att hålla dig kall...
Må du nu vila i frid....
Må gud nu förlåta mig om jag har glömt något av vår underabara tid tillsammans...