Den erfarenhet jag har haft vid ca - 20°
Var ju att gasen tog slut efter ca 3 dagar i en p11... Så det blir ju max 6 dagar med 2 p11..
Sen blir kylen varm och husbilen kall när truman inte får gas.
Friparkerar man ofta så ser man till så att det skall fungera under tiden, skulle elen ta slut så startar jag bara den bärbara generatorn och laddar snabbt mitt batteri... Eller så kör jag en liten runda och låter min 60A DC-DC booster ladda batteriet...
Disel värmaren sköter värmen i husbilen...
Skulle du med gaskyl i detta exempel stå på stolpe el.... Ja då kan vi med kompressor kyl också stå på det...
Jag ser absolut inga problem med att stå i många minus.....
Men varför utsätta sig för detta när man kan köra till Medelhavets värme under vintern..
Sen har jag läst några trådar här på forumet att ni som står i minusgrader inte får era gaskylar kalla.... Då det är för kallt bakom gaskylen...
En kompressor kyl fungerar perfekt i denna typ av situationer...
Är det samma -20 som du hade under någon månad förra vintern i Halmstad..?
F.ö. klarar vi lätt en vecka i fjällen (på vintern för att du säkert skall förstå) på vårt gas förråd, gastank 70L ger netto ca 56L gas.
På vintern drar ju kylskåpet väldigt lite gas, men värmen mera. Kompressorkylboxen däremot är ju en elslukare som ger elbekymmer,
brukar emellanåt ställa ut den över natten så att den får samla kyla utan att dra en massa el. Alternativt inte ta med den.
Och till dina funderingar om elstolpe, jag skrev ju fricampar, det utesluter givetvis elstolpar.
Du får väl skaffa dej en riktigt lång 230v kabel så slipper du kanske göra laddningskörningar och släpa på elverk för att på något vis
försvara att ditt val av kyl är det rätta i alla avseenden.
Sanningen är väl att du har ytterst lite erfarenhet av att använda husbilen på det sättet, och att du bara argumenterar för att ha något att göra.