Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Även små barn blir rädda och invandrare som kommer från kriget blir påminda och ett antal bränskador lär inträffa, jag tycker HBK kunde vara så förståndiga att de tar hänsyn det är ju inga barn som får smälla.
Har inget djur, ingen nära med djurVore bra om ingen i HBK smäller smällare, har släktingar och bekanta som har mycket bekymmer med sina djur och läste på facebok om en häst som dog pga. av smällandet. Händer också att någon hittar en osmälld smällare kl 02 och väcker
alla som sover. Det är knappast en svensk tradition mera en kinesisk. I Motala där jag bott finns det en svårt skadad man som åker runt i skolor för att varna för smällare.
Vi har regler i min kommun, man får använda smällare och raketer mellan 20.00 nyårsafton till 01.00 nyårsdagen, bara att smälla på då, övrig tid är det förbjudet, följer man det så funkar det skapligt. ( tyvärr så följs regeln skralt)Då måste jag som motvikt säga att jag älskar fyrverkerier. Ju större desto bättre. Vi svenskar har förvandlats till ett tråkigt folkslag som vill förbjuda det mesta som är roligt.Dessutom så tar vi oss rätten att få bli kränkta i tid och otid över struntsaker.
Det har du helt rätt i! Konstigt att det fungerar i andra länder men inte här. Snart måste man ha utbildning och certifiering för att gå på dass!Då måste jag som motvikt säga att jag älskar fyrverkerier. Ju större desto bättre. Vi svenskar har förvandlats till ett tråkigt folkslag som vill förbjuda det mesta som är roligt.Dessutom så tar vi oss rätten att få bli kränkta i tid och otid över struntsaker.
tradition från när då , jag är född 47 och har inget minne av raketer ?Hej, att det är så mycket negativt här beror ju på att många, kanske flertalet hb-åkare har hund, håller med om att vi är världsmästare i att ta bort traditioner på alla vis. Raketer/smällare är faktiskt en tradition också
Det ni sköt på hade ett annat syfte än det vi pratar om. Vi pratar om nöje att njuta av vackra fyrverkerier.jag är född 39 har inget minne av någon tradition slipper gärna smällare , fick nog under värnplikten.