Jens N
HBK Medlem
Som rubriken lyder 
Hur är dessa husbilar?
Klarar de Sveriges klimat även under vinterhalvåret?
Hur är dessa husbilar?
Klarar de Sveriges klimat även under vinterhalvåret?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har dessvärre "snöat in" på Adria eller Dethleffs.
Hur mäter sig Hymer mot dessa två märken?
Har ju hört talas om "Hymerkvalitet"
Både Adria och Dethleffs är i mina ögon två fina märken som dessutom har väldigt få reklamationer.
Dethleffs ingår i Hymer koncernen tillsammans med Bürstner, carado och Sunlight där Hymer är toppmärket. Bürstner och Dethleffs strax under ( Inom Dethleffs har du sen olika klasser Trend, Advantage, Magic Edition, Esprit). Carado och Sunlight deras instegsmärken.
Är själv nöjd med Dethleffs efter att ha haft Rimor, Weinsberg och 2 Dethleffs Advantage respektive Magic Edition.
Adria är jag sämre uppdaterad på.
Okej!
Har ingen erfarenhet av husbilar, men husvagnar i 25 år.
Hymercenter i Upplands Väsby ligger nära bostaden och skulle ju underlätta om det blir fråga om garanti eller liknande.
Har dessvärre "snöat in" på Adria eller Dethleffs.
Hur mäter sig Hymer mot dessa två märken?
Har ju hört talas om "Hymerkvalitet"
Både Adria och Dethleffs är i mina ögon två fina märken som dessutom har väldigt få reklamationer.
Vi har en Hymer 694 sl halv integrerad perfekt bil 150hk Fiat motor kamkedja kvalitet tveka inte.har haft den i 3 säsongen hnd/ tjörnborna