Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Om karenstiden skulle förkortas gäller det bara bilar som omfattas av bonus-malus naturligtvis så tyder jag uppdraget iaf
Har nu läst på uppdragsbrevet 2019 20 589 som svar på en fråga till finansministern där står inget om bonus malus mycket riktigt. Jag läste i stort sett samma text tidigare i en tysk motortidning med just tillägget bonus malus som tydligen hade lagts till felaktigt, där står också att utredningen skall vara klar i slutet på feb 2020 vi får se hur det blir med det då.Så här står det i uppdragsbrevet: Regeringen har uppdragit åt Skatteverket att utreda förmånligare återbetalning av skatt för husbilar (personbil klass II) vid avställning.
Jag kan inte läsa orden "bonus-malus" i det brevet.
Pålle
Delar av texten där tidningen delvis fått sina uppgifter
"Nya husbilar som är registrerade som personbil klass II omfattas av bonus–malus-systemet.
Systemet innebär att miljövänliga fordon ges en bonus samtidigt som fordon med höga utsläpp betalar en förhöjd fordonsskatt.
Användningen av husbilar skiljer sig dock från andra fordon eftersom de inte körs lika långt och ofta används som fritidsfordon.
I uppdraget ingår att utreda hur reglerna kan ändras så att skatt inte tas ut för husbilar som omfattas av bonus–malus vid avställningsperioder som är kortare än 15 dagar."
Inte lätt att sortera ut den rätta informationen alltid, då får man vara ordentligt påläst.
Om man ska säga något till Finansministerns försvar var det första dokumentet utan underskriften som det andra har. Kan också sägas att den tyska motortidning jag läste var ganska rätt uteHar nu lyckats gräva fram den uppdragsbeskrivning som Magdalena Andersson givit till Skatteverket.
Om man jämför detta brev med det svar till Lars Beckman(inlägg # 195), så kan man konstatera att de skiljer sig åt.
Mycket märkligt att en minister inte kan hålla reda på, och förklara, vilket uppdrag hon givit!
(Påminner om när en högre tjänsteman på Transportstyrelsen gav ett besked i denna fråga, som hennes överordnade sedan var tvungna att dementera.)
Pålle
Snarare miljövärnare!Ju mindre vi kör, desto mindre får staten in i skatt.
Skattesmitare !!!
Du får vara snäll mot finansministern hon är den enda HB ambassdören vi har i regeringen Hon har faktiskt hyrat HB en gång och tyckte om den frihetenJag anser att Magdalena Andersson med sitt svar vilselett både Lars Beckman och Sveriges Riksdag.
Pålle