Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Mycket diskussion om lastvikt och gasol men det var inte riktigt det som mitt inlägg startade med.
Mycket diskussion om lastvikt och gasol men det var inte riktigt det som mitt inlägg startade med.
Hej!Hej Niclas.
Vi beklagar verkligen er upplevelse på Svea Husbilar.
Jag har pratat med säljaren och han ber så mycket om ursäkt för att han missade er. Vi är internt noggranna med att alla kunder ska få ett välkomnande, så som vår kvinnliga medarbetare gav er. Men in detta fall fallerade detta.
Det finns dock alltid två sidor av en story:
I detta fall som säljaren stressade iväg från anläggningen och missade att hälsa på er var klockan 20 minuter efter stängning på fredagskvällen. Mannen har precis skilt sig och var 20 minuter sen att hämta barnen då han satt över för att göra färdigt affären med kunderna som var inne före er. De har antagligen bland annat p.g.a. av detta en omvänd upplevelse gentemot er.
Vi är ledsna över er upplevelse och har pratat med säljaren om detta: Han hälsar och ber personligen så mycket om ursäkt för att han sprang förbi er utan att hälsa.
Vi sålde närmare 400 husbilar på förmedling förra året och i undantagsfall kan det bli på detta sätt- det är dock inte på något sätt acceptabelt och vi har förståelse för er reaktion.
Hoppas att ni förstå att filmen ni syftar på är ett skämt och skall inte förknippas med huruvida vi bedriver vår verksamhet seriöst eller ej. Vi tar husbilsförmedling på största allvar.
Varmt välkommen att höra av er till mig om ni har några frågor.
Tel: 0707702098
Mvh
John Lönnqvist
Grundare Svea Husbilar
Hej. Vi har precis köpt en husbil vid Svea Husbilar utanför Norrtälje.Hej!
Detta inlägget blev lite långt, men håll ut...
Vi är på jakt efter husbil igen efter att ha varit utan i ett antal år.
Det är begagnat vi tittar på och en prisklass runt 600´.
Marknaden är enorm visar det sig och det har krävts en hel tid bakom skärmen
för att kunna skilja ut några extra intressanta objekt.
Sen kommer nästa kapitel. Vilken handlare ska vi åka till, och kanske göra affär med?
Vi har inga förutfattade åsikter om någon egentligen så det började med besök hos lite olika handlare.
Men bilarna motsvarade inte riktigt våra förväntningar när man såg dom irl.
Sen dök det upp en kanonfin bil på Svea Husbilar som vi tände till på.
Vi slutade lite tidigare på dagen för att hinna åka dit och kika på bilen.
Väl på plats så ser vi en säljare som sitter med ett par och diskuterar på det öppna kontoret.
Vi går vidare in i hallen och ser bilen som är precis så som vi önskat, bingo tänker vi.
Då kommer en kollega till säljaren som vill ''hjälpa'' oss. Vi förklara vårt intresse för bilen men hon
ger oss beskedet att paret som sitter på kontoret troligen är på väg att köpa husbilen i fråga.
Hade vi bara kommit dit 30-40 minuter tidigare så hade det varit vi istället som suttit där.
Nu till det märkliga säljbeteendet hos Svea Husbilar. Kollegan frågar om det inte finns intresse för någon
annan bil som dom har i lager. Och visst är det så. Vi tittar på 2-3 andra väldigt fina bilar och går omkring och tittar på dessa.
Vi sänder verkligen ut så mycket köpsignaler som man bara kan. När paret som köpt ''vår'' husbil är klara och åker därifrån
så tänker vi oss att gå vidare med säljaren för att prata om någon av de andra bilarna.
Men han visar absolut NOLL intresse för oss. Han passerar oss utan att lyfta blicken eller heja.
Detta är en fredag och han ser verkligen till att komma iväg så snabbt det bara går.
Hade det funnits den minsta proffsighet i honom så skulle han självklart hejat, be om ursäkt för att han måste rusa mm mm.
Allt hade varit ok om han åtminstone hade sett oss och vi hade kunnat möta upp en annan dag.
Men att bli så totalt förminskad när man dessutom, går omkring som två öppna plånböcker.
detta var vårt första och sista besök hos SVEA, aldrig mer oavsett vad som händer framöver.
Gå gärna in på deras hemsida och kolla filmerna. De bekräftar ännu tydligare deras oseriösa sida.
Dom verkar vilja sända ut en fräck och häftig sida men jag tycker bara det är SÅ plumpt.
Nakenfilmen satte definitivt spiken i kistan för min åsikt om det företaget.
Nu har vi hittat en bil, som vi iofs ännu inte köpt (men vi är bra nära).
Den handlaren och dom anställda där är den totala motsatsen i seriositet.
När affären väl är klar så kan jag berätta vem det är...
Hej. Vi har precis köpt en husbil vid Svea Husbilar utanför Norrtälje.
vår uppfattning är precis tvärtom mycket trevliga och hjälpsamma. Det är skönt att dom inte är som iglar.
Inbetalt och klart nu idagja då får vi önska lycka till ! då återstår bara medlemsskapet i hbk ?
Undviker Svea husbilarHej!
Sen kommer nästa kapitel. Vilken handlare ska vi åka till, och kanske göra affär med?
Vi har inga förutfattade åsikter om någon egentligen så det började med besök hos lite olika handlare.
Väl på plats så ser vi en säljare som sitter med ett par och diskuterar på det öppna kontoret.
Vi går vidare in i hallen och ser bilen som är precis så som vi önskat, bingo tänker vi.
Då kommer en kollega till säljaren som vill ''hjälpa'' oss. Vi förklara vårt intresse för bilen men hon
ger oss beskedet att paret som sitter på kontoret troligen är på väg att köpa husbilen i fråga.
Hade vi bara kommit dit 30-40 minuter tidigare så hade det varit vi istället som suttit där.
Nu till det märkliga säljbeteendet hos Svea Husbilar. Kollegan frågar om det inte finns intresse för någon
annan bil som dom har i lager. Och visst är det så. Vi tittar på 2-3 andra väldigt fina bilar och går omkring och tittar på dessa.
Vi sänder verkligen ut så mycket köpsignaler som man bara kan. När paret som köpt ''vår'' husbil är klara och åker därifrån
så tänker vi oss att gå vidare med säljaren för att prata om någon av de andra bilarna.
Men han visar absolut NOLL intresse för oss. Han passerar oss utan att lyfta blicken eller heja.
Detta är en fredag och han ser verkligen till att komma iväg så snabbt det bara går.
Hade det funnits den minsta proffsighet i honom så skulle han självklart hejat, be om ursäkt för att han måste rusa mm mm.
Allt hade varit ok om han åtminstone hade sett oss och vi hade kunnat möta upp en annan dag.
Men att bli så totalt förminskad när man dessutom, går omkring som två öppna plånböcker.
detta var vårt första och sista besök hos SVEA, aldrig mer oavsett vad som händer framöver.
Gå gärna in på deras hemsida och kolla filmerna. De bekräftar ännu tydligare deras oseriösa sida.
Dom verkar vilja sända ut en fräck och häftig sida men jag tycker bara det är SÅ plumpt.
Samma här.Jag har gjort en försäljning där jag fick ett inbyte. Fruktansvärt dåligt skött affär av Svea Husbilar
Nyfiken..vad var det för bil ni tittade på?Hej!
Oopps. Där du, och hoppas du går hela vägen vilket jag hoppas.Kan verkligen inte rekommendera Svea Husbilar, trevligt att de vill få nöjda köpare men tydligen inte intresserade av nöjda säljare.
Sista ordet är inte sagt & en anmälan till ARN kommer skickas