På den bil vi fastnade för, var en justeringsspak för passagerarstolen avbruten. (Hårdhänt spekulant?)
För att kunna montera en ny spak var man tvungen att lyfta ut stolen ur bilen, och delvis demontera den. I samband med detta "glömde" man att återmontera ett vred.
Eftersom bodelsbatteriet är monterat under passagerarstolen gäller det att iakttag försiktighet – vilket inte gjordes, med två "brunna" säkringar och diverse andra fel som följd.
Efter de första resorna upptäckte vi att det var problem med både start- och bodelsbatteri, trots att bilen var endast två år gammal.
Den "säljare" som skrev ut köpeavtalet fanns inte på plats när bilen skulle levereras, utan leveransen sköttes av hans chef.
När det gäller de konstaterade felen lade vi fram ett konstruktivt förslag på lösning av problemen som skulle innebära en reducerad kostnad för Svea Husbilar, men denna antogs ej. När vi sedan informerade Svea Husbilar om vilka rättigheter vi hade enligt konsumentköplagen, upphörde all kommunikation.
Pålle