Sv: Husbilsbygge av buss
Vädret blev inte som dom hade förutsett. Redan på morgonen så ringde dom ifrån flygningen och sade att det var sol och lätt vind.
Så vi packade en lånad husbil och gav oss iväg ca 400km till flygträffen
Det hade redan kommit piloter ifrån hela spanien, Tyskland, Frankrike till och med en pilot ifrån Polen i en öppen pick up.
När solen gick ner så körde vi ned till byn som denna dag har öppna eldar på gatorna och alla samlas runt om för att dricka en eller flera öl.
Vi blev hungriga och gick in på en typisk byrestaurang och beställde masa olika tapas och ranciones. Det gick åt fort Calamares rosada till och med Gambas pil pil åkte ner med kall öl. Vi beställde till hunden som blev glad för kallopsrester som han fick av kyparen. Sedan gick vi ut och värmde oss runt några av dom många eldarna. Husbilen som vi hade lånat En peugot 92ª den består av två sittgrupper och hade ingen fast bädd så vi bäddade sängarna innan. Den enda sängen som var mer än 180Cm lång var åvanfär hytten så jag sov där med lillpojken och Damerna låg på den främre sittgruppen. Vi vågade inte sätta på gasen det luktade lite gas utanför så vi stängde av flaskan. När vi vaknade så var det kallt, när jag tittade ut så var det alldeles vitt av rimfrost på bilrutorna. Jag satte på värmen och jick och handlade Churro frukost som vi satte i oss med glad aptit.
Sedan bar det iväg till fältet där det redan hade kommit mer än 100 husbilar/husvagnar och tält i alla prisklasser och skick. Jag tog på mig allt som var varmt fast solen redan hade hunnit att värma upp luften rejält. Tog min motor och skärm och så fick man vänta (som på alla flygplatser) på min tur för take off. Det bar iväg uppåt och vi flög en lång bit emot Sevilla och tillbaka. Detta ingick i tävlingen. Under tiden så åkte barnen upp i en ballong och flöt okring i en fallskärms simulator som bestod av en enorm fläkt som håller dom uppe i luften.
När jag hade landat så såg jag att ala tittade och filmade något som komm flygande jag hann inte få fram kameran i tid. Det var en trike som hade kolliderat i luften med en annan trike så att en stor del av skärmen hade rivits s i sönder i framkanten. Triken kom flygande som om inget hade hänt och landade helt perfekt. Jag pratede med piloten och han sa att det hade blivit kallt där uppe och han satte på sig vantarna och såg då inte den andra skärmen.
Detta är nu min första Husbilsresa frånsett att husbilen var i väldigt dåligt skick och en mycket slö motor så blev det uppskattat av alla i familjen.
Detta är en stor anledning att jag vill ha husbil.