Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Legg på rød og svart (+ og -) og + på en av de ledige ledningene tenner lampen konstant. + og - og + på den andre ledningen gjør at lampen tennes automatisk via bevegelsessensor eller annet. Må koples via bryter som gir + til enten den ene elle andre frie ledningen, + og - er alltid koplet.Det tycker jag med,
Jag köpte en lampa på husbilsfirman och upptäckte att den har 4 Kablar och ingen instalations manual.
Vet någon hur dessa kablar skall kopplas?
Röd och svart grövre antagligen för + och -.
men gul och vit vad är dom till.
Lägger jag 12V på svart och röd så tänds inte lampan.
Lampan består av två stycken lysrör.
håller på med en cheva van,vad är bästa isolering.Funderar på sprutpulieretan,hoppas någon kan ge ett tips.Häftigt!! Gud vad jag blir sugen på att bygga!
Mera bilder, riktigt skoj med bilder på sådana projekt.
Lycka till, ha det bäst //Lasse
Har varit iväg på verkstaden nu i kväll och rycte iväg en konstig pedal som satt till vänster om bromsen.: Jag trodde att det skulle gå fort, men det var inte lätt. skruvarna satt bakom tryckluftsrören och axeln gick inte att dra ut. Visserligen kunde jag bara såga bort den men det räknas väl som fusk. Eftersom bromsen och kopplingen satt på samma axel så fick jag ersätta kopplingspedalen med en bit rör för att inte bromsen skall flytta pä sig i sidled.
I morgon skall jag till biltillbehörsfirman och se om det finns något standard gummi till bromsen som nu skall vara lite större på automat. Om inte så är det bara att dra av en på skroten. hydralik anordningen kommer jag att spara den kommer säkert till nytta. Den är mycket starkare än en wire.
Alltid trevligt när man som son kan "hjälpa" sin far - inte minst med HB affärer.
Hoppas att han hittar något trevligt att färdas och bo i.