Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jo absolut, det borde stått min v8-diesel drog 1,6 vid privat nödtransport men jag glömde kolla så nog om detta.Har tråden möjligen spårat ur?![]()
Jag har kört in anhörig med förmodad infarkt och barnbarn med andningssvårigheter flera ggr när det inte funnits tid att vänta på ambulans. Det fanns då varken tid eller tanke att försöka skaffa polistillstånd utan samtalen hemifrån gick till akuten, (vi kommer), att jag då skulle bryta mot gällande regler för att försöka komma i tid var självklart för mig. Men att jag under denna press skulle kolla bränsleförbrukningen vore otänkbart oavsett vilket fordon jag körde. Jag är normalt en vän av trafikregler men i vissa fall har nöden ingen lag och skulle jag bli stoppad av polis med en treåring som är blå i ansiktet så förstod både han och jag vad som måste göras.
/Åke
Vår FIAT 130 (hk)Multijet har gått 2350 mil nu. Enligt färddatorn är snittet 1,02 liter/mil. I år har vi kört mesta milen i europa med motorvägsfart. Haräven kollat mot GPS´sen, då visar hastigetsmätaren 7% för mycket i 100 km/tim.