Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Absolut. Det gäller att anpassa övrig packning i garaget. Vi anpassar bl a grill och strandstolar. Drar dessutom ner en del i "pinnpåse" och verktygsväska och en hel del annat som nästan aldrig används. Räkna grovt med 70 x 80 x 40 eller 150 x 70 x 20, per cykel.Ganska trångt med hopfällbara också.
Helt rätt, men i vårt fall så viker vi inte ihop dem utan lyfter upp ett hjul i taget när vi skjuter in dem. Då är det bra om underkanten är låg.Är det lite lågt till inlastningsluckans överkant, så man måste jobba med böjd rygg vid i- och urlastning, kan cykeln kännas betydligt tyngre än vad man tror utifrån hur många kilo den faktiskt väger. Då gäller det att tänka till var i förrådet man väljer att ha den, och/eller om man skall ha någon anordning som underlättar att få den på plats. Hopfällda cyklar kan ofta inte rullas på de egna hjulen. En del modeller har små rullhjul undertill i hopfällt läge, en klar fördel.
Njae. Du behöver troligen en inverter på 500W. Det kräver en ström på över 40 A från 12 voltsystemet. Det fixar inget vanligt 12 V uttag. De brukar klara 10, vid särskilda installationer, max 20 A.Kan någon ge Tips på inverter till 12V:s uttaget som sedan klarar elcykelladdaren? Finns det? Har inte behov till andra förbrukare.
Tommy
Håller med, det är en exakt kopia av Gaze-bike. Vi har 2 sådana som fortfarande håller måttet ok efter ca 6-7 år men kan också tänka mig en BIT-bike när våra Gaze börjar checka ut. Relativt lätta att hantera och underhålla. Vi har en skena för 2 cyklar i garaget som vi drar ut, ställer cyklarna på och skjuter in i garaget, sänker styret så går de in utan att fällas ihop. Synd bara att dessa cyklarna kommer och går som olika märken utan att man bara kan köpa nytt batteri då företagen ofta klappar igen eller slutar sälja dom.Enligt bilderna ser BIT-bike ut att vara en exakt kopia av Gaze-bike, där HBK hade rabatt för ca 10 år sedan. Eftersom våra Gaze-bike närmar sig slutet av sin livsbana blir det troligen BIT-bike.
Isåfall är den elcykeln olaglig, och får inte framföras i EU.Vet inte hur det är med BIT-bike men Gaze har en knapp man trycker in och kan köra utan att trampa, typ moped upp till max 25 km.
Verkar stämma bra. Därför har jag kollat minst lika mycket på leverantören bakom cykeln samt deras kundsyn och eftermarknad, som på själva cykeln. Jag har envisats med en inhemsk leverantör, med ett gott rykte. Där har jag imponerats av Tigfelds, som funnits på marknaden i många år och får väldigt goda recensioner, för just sin eftermarknad. De kan kanske hjälpa dig med batterier till dina gamla Gaze-bikes, om det bara är batterierna som är problemet? Bit-Bike har bevisligen flera beprövade lösningar. Knappen har dock anpassats till gällande lagstiftning, dvs promenadfart. Kan dock vara lite för snabbt att leda men går i ca 6 km/h, utan trampor. Bra när man ska igång på lite osäkert underlag.Håller med, det är en exakt kopia av Gaze-bike. Vi har 2 sådana som fortfarande håller måttet ok efter ca 6-7 år men kan också tänka mig en BIT-bike när våra Gaze börjar checka ut. Relativt lätta att hantera och underhålla. Vi har en skena för 2 cyklar i garaget som vi drar ut, ställer cyklarna på och skjuter in i garaget, sänker styret så går de in utan att fällas ihop. Synd bara att dessa cyklarna kommer och går som olika märken utan att man bara kan köpa nytt batteri då företagen ofta klappar igen eller slutar sälja dom.
Vet inte hur det är med BIT-bike men Gaze har en knapp man trycker in och kan köra utan att trampa, typ moped upp till max 25 km.
Idag har de flesta cyklar assistans för att leda cykeln. Så har även Bit-Bike. Så den knappen ger max 6 km/h.Isåfall är den elcykeln olaglig, och får inte framföras i EU.
Kompisarna har gamla ecoride dessa var tidiga med "gåknapp" smart option.Idag har de flesta cyklar assistans för att leda cykeln. Så har även Bit-Bike. Så den knappen ger max 6 km/h.